izpis_h1_title_alt

Sistemi za neposredno komunikacijo
ID KRAJAČIĆ, IVAN (Author), ID Brodnik, Andrej (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

.pdfPDF - Presentation file, Download (3,19 MB)
MD5: DC9C3A76F5CD3ED2A620DB8921AABA4C
PID: 20.500.12556/rul/f05a538e-9e13-4fec-a626-847244cf66b4

Abstract
V sodobnem času imamo na voljo več načinov neposredne komunikacije, ki jih tehnično poimenujemo s pojmom poenotene komunikacije. Poslovnega sveta si v prihodnosti skoraj ni mogoče zamisliti brez ene izmed rešitev poenotenih komunikacij, saj s funkcionalnostmi, ki so del le teh, podjetja izboljšujejo svojo produktivnost, obenem pa zmanjšujejo stroške. Cilj poenotenih komunikacij je zagotoviti dosledno uporabniško izkušnjo s katerekoli lokacije in na katerikoli napravi. Ena izmed rešitev poenotenih komunikacij je tudi Skype za podjetja, ki je izdelek proizvajalca programske opreme Microsofta in je predstavljen v tem diplomskem delu. V diplomskem delu najprej definiramo in opišemo funkcionalne zahteve, potem opredelimo pojem poenotene komunikacije. Sledi pregled nekaterih pomembnejših rešitev, preverjanje izpolnjevanja funkcionalnih zahtev in odločitev za najbolj primerno rešitev. V nadaljevanju sledi opis strežnika Skype za podjetja 2015, topologij namestitve, storitev in njihovih načinov združevanja. Praktični del zajema namestitev strežnika Skype za podjetja 2015 in opis potrebnih komponent za namestitev. Poleg namestitve praktični del zajema tudi integracijo strežnika Skype za podjetja 2015 z obstoječim poslovnim sistemom za telefonijo IP PBX, ki temelji na odprtokodni rešitvi Asterisk.

Language:Slovenian
Keywords:Skype za podjetja, poenotene komunikacije, IP PBX
Work type:Undergraduate thesis
Organization:FRI - Faculty of Computer and Information Science
Year:2016
PID:20.500.12556/RUL-85642 This link opens in a new window
Publication date in RUL:19.09.2016
Views:1276
Downloads:430
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Secondary language

Language:English
Title:Direct Communication Systems
Abstract:
Today we use numerous methods of direct communications, for which we use a technical term Unified Communications. It is almost impossible to imagine the business world today without Unified Communications, which are improving productivity and reducing costs. The goal of using Unified Communications is to ensure a consistent user experience at any location and any device. Skype for Business, a Microsoft product, is one of the solutions for Unified Communications and is described in this thesis. The thesis defines and describes functional requirements. It also defines the concept of Unified Communications, followed by an overview of significant suitable solutions, verification of compliance with functional requirements and a presentation of a most suitable solution. The thesis then describes the Skype for Business 2015 Server, including installation topology, server roles and collocation possibilities. Practical part of the thesis covers Skype for Business 2015 Server installation and describes various required installation components. It also includes Skype for Business 2015 Server integration with an existing IP PBX business phone system based on an open source solution Asterisk.

Keywords:Skype for Business, Unified Communications, IP PBX

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back