Članek analizira angažiranost državljanov na Facebooku med češkimi parlamentarnimi volitvami leta 2013. Medtem ko se mnogo študij v prvi vrsti ukvarja z intenzivnostjo in oblikami uporabe družbenih omrežij s strani političnih akterjev pri njihovem komuniciranju v volilni kampanji, je naš raziskovalni namen analiza uporabe Facebooka tako s strani političnih strank kot z vidika obsega in načinov državljanske participacije v spletni volilni kampanji. Empirična osnova za študijo je celotno komuniciranje na Facebook profilih desetih najbolj pomembnih čeških političnih strank, ki je bilo arhivirano v obdobju treh tednov (pred in po volitvah). Na podlagi kvantitativne vsebinske analize najprej predstavljamo pregled dinamike in intenzivnosti uporabniškega angažmaja med kampanjo, pri čemer pokažemo, da so nekatere manjše stranke in nekatere populistične stranke uspele mobilizirati bistveno večji del uporabnikov Facebooka kot bolj uveljavljene stranke. Za tem deskriptivnim delom najprej analiziramo vsebino komuniciranja, pri čemer je fokus predvsem na karakteristikah komentarjev uporabnikov, nato pa z bolj poglobljeno kvalitativno analizo preiskujemo komuniciranje na profilih dveh izbranih političnih strank, ki sta bili pri spletni mobilizaciji posebej uspešni. Rezultati kažejo, da večina strankarskih profilov izkazuje presenetljivo visoko raven heterogenosti komentiranja, kar pomeni, da se dopušča precejšnjo različnost mnenj v komunikacijskih prostorih, ki se jih sicer na splošno dojema za močno nadzorovane.
|