izpis_h1_title_alt

Prepričanja učiteljev razrednega pouka o poučevanju in vključevanju učenca s slepoto ali slabovidnostjo v večinsko osnovno šolo : diplomsko delo
ID Habjan, Iva (Avtor), ID Smrtnik Vitulić, Helena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/3634/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Inkluzija na področju vzgoje in izobraževanja omogoča učencem s slepoto ali slabovidnostjo izobraževanje tudi v večinski osnovni šoli, ki se nahaja v bližini njihovega doma. Vključitev učenca s slepoto ali slabovidnostjo v razred večinske osnovne šole, skupaj z videčimi učenci, učitelju razrednega pouka lahko predstavlja izziv, lahko pa tudi težave, še posebej, če učitelj na poučevanje učenca s slepoto ali slabovidnostjo ni ustrezno pripravljen. Pri delu z učencem s slepoto ali slabovidnostjo je pomembno, da učitelj učenca najprej dobro spozna, ga razume in pri delu z njim upošteva njegove potrebe in individualne značilnosti. Z izvedeno diplomsko raziskavo smo pridobili vpogled v prepričanja stotih učiteljev razrednega pouka o poučevanju in vključevanju učencev s slepoto ali slabovidnostjo v večinsko osnovno šolo. Z analizo rezultatov vprašalnika, oblikovanega za namen raziskave, smo ugotovili, da se sodelujoči učitelji razrednega pouka zavedajo potreb in značilnosti učencev s slepoto ali slabovidnostjo ter razumejo, da ti učenci v učnem procesu potrebujejo prilagojen način poučevanja, učna gradiva in didaktične materiale. Ugotovili smo, da učitelji pogosto nimajo dovolj informacij in znanja za ustrezno izvedbo vseh omenjenih prilagoditev, namenjenih učencu s slepoto ali slabovidnostjo. Učitelji so tudi odgovorili, da je načrtno spodbujanje socialnega vključevanja učencev s slepoto ali slabovidnostjo v skupino videčih vrstnikov pomembno. Ocenili so, da bi izmed vseh skupin učencev s posebnimi potrebami najtežje poučevali učence s slepoto ali slabovidnostjo. Pri tem učitelje v največji meri skrbi njihovo pomanjkljivo znanje s področja slepote in slabovidnosti ter ustreznost njihovega načina poučevanja. Pri poučevanju pa učiteljem izziv predstavljata način poučevanja in vzpostavitev odnosa z učencem s slepoto ali slabovidnostjo. Učitelji pri delu z učenci s slepoto ali slabovidnostjo pomoč pričakujejo pri vseh šolskih predmetih, še posebej pa pri slovenščini in športu, in sicer pomoč tiflopedagoga ali specialno-rehabilitacijskega pedagoga, šolske svetovalne službe in staršev učenca s slepoto ali slabovidnostjo. Izmed vseh rezultatov raziskave pa najbolj izstopa ta, da se je le 14 % sodelujočih učiteljev (popolnoma) strinjalo s trditvijo, da so za poučevanje učenca s slepoto ali slabovidnostjo usposobljeni.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:inkluzija, slepota, slabovidnost
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[I. Habjan]
Leto izida:2016
Št. strani:IV, 80 str.
PID:20.500.12556/RUL-84679 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376-056.262:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:11123785 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:09.09.2016
Število ogledov:1908
Število prenosov:305
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Primary school teachersʼ beliefs about education and inclusion of students with visual impairment in regular primary schools
Izvleček:
In the field of education, inclusion allows blind and visually impaired children to enroll in regular primary schools in the vicinity of their homes. In such cases, if teachers are not adequately prepared for teaching a class with a blind or visually impaired child, they often face challenges, some even greater difficulties. That is why it is very important to get to know the child, to understand him or her and to take into consideration the child's needs and individual characteristics. With this diploma research we gained an insight into beliefs of one hundred primary school teachers who teach at the elementary school level. We asked them about their views on teaching and inclusion of blind or visually impaired children in regular primary schools. The analysis of our questionnaire, designed for the purpose of this research showed, that teachers who participated are well aware of the needs and characteristics of blind or visually impaired children. They also understand that during the learning process, these children require not only adapted ways of teaching, but also adapted learning and teaching materials. We have also learned that teachers do not have enough information or knowledge to properly perform all previously mentioned adjustments. Furthermore, respondents answered that systematic encouragement of social inclusion of blind or visually impaired children in a group of visually unimpaired peers is important. They also assessed that among all types of disabilities, teaching children with these particular ones would be the hardest. Their greatest concerns are lack of knowledge in the field of blindness and visual impairment, and the adequacy of their teaching methods. When teaching, the greatest challenge for our respondents is precisely this – ways of teaching and establishing a relationship with a blind or visually impaired child. The results of this research also showed that teachers who work with children with these particular disabilities expect additional help during all school classes, especially Slovene and physical education. Help should be provided by a typhlo-pedagogue or a special and rehabilitation pedagogue, by school counselors and last but not least, by the parents. The most surprising result of all was that only 14 % of respondents consider themselves to be completely qualified to teach blind or visually impaired children.

Ključne besede:inclusion

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj