izpis_h1_title_alt

LASTNE MEHANSKE FREKVENCE STATORSKIH PAKETOV PREKLOPNIH RELUKTANČNIH MOTORJEV
ID BENEDETIČ, ROK (Avtor), ID Miljavec, Damijan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,24 MB)
MD5: EEAFBDD994A50E9D53CDBB311EE7D62B
PID: 20.500.12556/rul/b63d376b-8556-411c-9e24-67d813777fb9

Izvleček
Preklopni reluktančni motor se zadnja desetletja čedalje pogosteje pojavlja tako v znanstvenih delih kot tudi v praksi. Odlikujejo ga preprosta konstrukcija, široko območje delovanja, motor je brez trajnih magnetov kar posledično doprinese k nizki proizvodni ceni. Osnovno zgradbo preklopnega reluktančnega motorja sestavljata stator in rotor z izraženimi poli ter bakreno navitje oz. tuljavice, ki so postavljene na izražene pole statorja. Vsak par nasproti si stoječih izraženih polov predstavlja svojo fazo. S pomočjo ustreznega krmilja zaporedno preklapljamo med faznimi navitji, kar privede do navora in posledično do premikanja rotorja. Praviloma v praksi uporabljamo preklopne reluktančne motorje z najmanj štirimi statorskimi poli, medtem ko je število rotorskih polov odvisno od aplikacij. V diplomskem delu se bom omejil predvsem na preklopne reluktančne motorje konfiguracij polov 6/4, 8/6 in 12/8 (tj. št. statorskih polov/št. rotorskih polov). Problem, ki pesti preklopni reluktančni motor je hrup, ki nastane zaradi zvijanja statorja, vendar se slednjega vedno uspešneje omejuje. Cilj diplomskega dela je ugotoviti učinkovitost uporabe različnih mehanskih načinov omejevanja hrupa. S pomočjo programske opreme Autodesk Inventor 2013 Professional sem izdelal več modelnih različic preklopnega reluktančnega motorja. Z uporabo modalne analize sem analiziral različice PRM motorja z vstavljenimi distančniki, končnimi pokrovi, modele z različno debelino statorskega jarma ter različnimi oblikami statorskih polov. Cilj je bilo ugotoviti vpliv uporabe distančnikov in končnih pokrovov ter sprememb na oblikah statorskih zob na dvig lastnih frekvenc. Rezultate in ugotovitve sem predstavil v nadaljevanju diplomskega dela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:preklopni reluktančni motor, hrup, simulacija, modalna analiza, lastne frekvence
Vrsta gradiva:Diplomsko delo
Organizacija:FE - Fakulteta za elektrotehniko
Leto izida:2016
PID:20.500.12556/RUL-81552 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.04.2016
Število ogledov:1767
Število prenosov:482
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Stator core natural frequencies of switched reluctance motors
Izvleček:
Switched reluctance motor is in last decade more and more frequently used both scientific works as well in practice. It is characterized by simple structure; the absence of permanent magnets makes it cheap to made and wide range of operation. The basic structure of the switched reluctance motor consists of a stator and a rotor with salient poles with a copper coil placed on the poles of the stator. Each pair of opposite facing poles represents its phase. With the help of proper electronic controls we sequentially switch between phase windings which leads to torque and consequently to the movement of the rotor. For constructing a switched reluctance motor stator we have to follow the rule; at least four stator poles, while the number of rotor poles depends on the applications. In the thesis I will mainly use switched reluctance motors with a ratio of stator poles versus rotor poles of 6/4, 8/6 and 12/8. A problem experienced by the switched reluctance motor is noise caused by the bending stator, but it is effectively limited. The aim of the thesis is to determine the effectiveness of using different mechanical ways of limiting noise. With the help of software Autodesk Inventor 2013 Professional I made several models of the switched reluctance motor. With a use of modal analysis, I analyzed various versions of switched reluctance motors that consists of models with fixed stator spacers, stator end bells, models with different thickness of the stator yoke, and various forms of stator poles. The aim was to determine the impact of use of spacers, end bells and different design of stator teeth on resonant frequencies. The results and findings I presented in the thesis below.

Ključne besede:switched reluctance motor, noise, simulation, modal analysis, resonant frequencies

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj