izpis_h1_title_alt

Naši možgani med čuječnostjo in digitalnim svetom
ID Tancig, Simona (Avtor)

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3311 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Zanimanje za čuječnost izjemno narašča v zadnjih letih. Čuječnostna praksa se v svetu pospešeno vključuje v številne institucije, med drugim v zdravstvene ustanove in predvsem v šole. V članku je predstavljen pregled učinkov prakse čuječnosti na fizično in mentalno zdravje ter psihično blagostanje v okviru nevroznanstvenih in psiholoških raziskav. Študije slikanja možganov pri odraslih ljudeh kažejo, da čuječnostna meditacija povzroča strukturne in funkcionalne spremembe v možganih, ki so povezane z izboljšanjem kvalitete kognitivnih in čustvenih funkcij. Podan je tudi pregled različnih strategij in programov čuječnosti, integriranih v izobraževanje otrok in mladostnikov. Raziskave kažejo, da programi čuječnosti prispevajo k fizičnemu zdravju, razvoju emocionalno-socialnega učenja, razvoju eksekutivnih funkcij (pozornost, delovni spomin, samoregulacija), samoodločanju (notranja motivacija) rezilientnosti in psihičnemu blagostanju. Življenje v digitalnem svetu - nasprotno od čuječnostne prakse - z zasvojenostjo s tehnologijo,večopravilnostjo (multitasking), nenehno povezanostjo z digitalnimi pripomočki, izgubljanjem fizičnega stika s svetom in samim seboj ipd. razvija nečuječnost in stres ter škodljivo vpliva na kognitivno in čustveno-socialno delovanje, kot dokazujejo raziskave možganov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:čuječnost, nečuječnost, nevroznanost, izobraževanje, rezilientnost, digitalni svet
Tipologija:1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2015
Št. strani:Str. 12-23
PID:20.500.12556/RUL-80122 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:159.953:004
COBISS.SI-ID:10846537 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:19.01.2016
Število ogledov:2026
Število prenosov:286
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Our brain between mindfulness and a digital world
Izvleček:
The interest in mindfulness has been growing exponentially in recent years. Mindfulness training is being incorporated in several institutions, including hospitals and schools around the world. Overview of findings of sustained effects of mindfulness practices on physical and mental health and well-being are presented in the frame of behavioral and neuroscientific research. Brain imaging studies on adults reliably show that mindfulness meditation alters the structure and function of the brain while improving the quality of its cognitive and emotional functioning. Next, diverse strategies and programs of mindfulness practices integrated into children and adults education are reviewed. Research findings show that mindfulness practices contribute to physical health, development of emotional and social learning, executive functions (attention, self-regulation, working memory), self-determination (inner motivation), resilience, and well-being. Contrary to mindfulness practice, we are living in today's digital world addicted to technology, multitasking, and 24/7 connectivity etc., and losing physical touch with the world and ourselves. Such life leads to mindlessness and augments stress, and disturbs cognitive and socio-emotional functioning as proved by several brain studies.

Ključne besede:mindfulness, mindlessness, neuroscience, education, resilience, digital world

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj