izpis_h1_title_alt

Odkrivanje petletnikov z razvojno motnjo koordinacije
ID Terčon, Jerneja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-UOOI6TT2 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Namen naše raziskave je bil s pomočjo izbranega nabora diagnostičnih inštrumentarijev izvesti presejalni postopek za odkrivanje razvojne motnje koordinacije (RMK) pri otrocih še pred vstopom v šolo. Želeli smo odkriti delež otrok z RMK v vzorcu 196 petletnih otrok iz ljubljanskih javnih vrtcev, ugotoviti razmerje med spoloma glede na delež RMK v danem vzorcu in ugotoviti razlike glede rezultatov posameznih delov presejalnega postopka med skupino otrok z RMK in skupino otrok brez RMK. Otroci so bili ocenjeni z ABC gibanja in VMI, vzgojiteljice pa so zanje izpolnile vprašalnik DCDQć07-SI. Uporabili smo deskriptivno analizo, izračunali frekvence ter (zaradi kršitve pogojev normalne porazdelitve) ugotavljali razlike med aritmetičnimi sredinami s pomočjo Mann-Whitneyjevega preizkusa. Rezultati so pokazali statistično pomembne razlike med otroki z RMK in otroki brez RMK v okviru posameznih inštrumentarijev. Naš presejalni postopek se je izkazal za učinkovitega.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:predšolski otroci, otroci z motnjami v razvoju, razvojna motnja, koordinacija, diagnostika, vprašalnik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Fakulteta za telesno kulturo
Leto izida:2013
Št. strani:Str. 111-116
Številčenje:Letn. 61, št. 3/4
PID:20.500.12556/RUL-79401 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376.1:796.012-056.3-053.4
ISSN pri članku:0353-7455
COBISS.SI-ID:9911369 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.12.2015
Število ogledov:1359
Število prenosov:170
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Šport
Skrajšan naslov:Šport
Založnik:Zveza telesnokulturnih organizacij Slovenije, Fakulteta za telesno kulturo
ISSN:0353-7455
COBISS.SI-ID:198172 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The aim of our research was to apply a screening process for identifying developmental coordination disorder (DCD) in children before entering school using selected assessment tools. We wanted to determine the prevalence of children with DCD in the sample of 196 five-year-old children from public kindergartens in Ljubljana, to obtain the gender ratio according to the existence of DCD in the sample, and to study the differences between children with DCD and children without DCD in regard to individual assessment tools. Children were assessed with the M-ABC and the VMI, and their preschool teachers completed the DCDQć07-SI. Statistical analysis was made using descriptive analysis, calculation of frequencies, and the mean differences were assessed using the Mann-Whitney test (the criterion of normal distribution was not met). Research showed statistically significant differences between the DCD and the non-DCD group in individual diagnostic assessments. Our screening process was proved to be efficient.

Ključne besede:co-ordination, dysfunction

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj