Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Odzivanje staršev na želje otrok po izdelkih iz oglasov
ID
Gradišek, Polona
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-3ZCJ568I
Galerija slik
Izvleček
V raziskavi smo preučevali, kako otroci izražajo želje po izdelkih iz oglasov ter kako se nanje odzivajo starši. 133 staršev otrok, starih od 3 do 9 let, je izpolnilo Vprašalnik o odzivih otrok in staršev na oglaševanje, Prilagojen vprašalnik starševskega nadzora otrokovega gledanja televizije in Lestvico funkcioniranja družine. Rezultati so pokazali, da otroci iz vzorca svojim staršem najpogosteje izrazijo svoje želje po izdelkih iz oglasov tako, da jim povedo, da si izdelek želijo ali večkrat omenjajo, da bi ga radi imeli, najredkeje pa skačejo od želje in sitnarijo z namenom dobiti določen izdelek. Starši se različno odzivajo na izražene želje otrok: najpogosteje otroku razložijo, da ne more vsega dobiti in premislijo, ali izdelek otrok res potrebuje, najredkeje si izmislijo izgovor. Starši, ki pri nakupovanju dopuščajo možnost nakupa izdelka, ki ni predviden, pogosteje ugodijo željam otrok. Ugotovitve raziskave smo v zaključku povezali s priporočili za starše in učitelje, kako se lahko z otroki pogovarjajo o oglasih, da bodo ti do njih bolj kritični ter da bodo razumeli njihov namen.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
televizijsko oglaševanje
,
vedenje potrošnikov
,
vedenje
,
otroci
,
starši
,
učitelji
,
Vprašalnik o odzivih otrok in staršev na oglaševanje
,
Prilagojen vprašalnik starševskega nadzora otrokovega gledanja televizije
,
Lestvica funkcioniranja družine (ICPS)
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Tipologija:
1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
Leto izida:
2011
Št. strani:
Str. 73-93
Številčenje:
Letn. 20, št. 4
PID:
20.500.12556/RUL-76968
UDK:
159.922.7:659.1
ISSN pri članku:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
9077833
Datum objave v RUL:
30.12.2015
Število ogledov:
1264
Število prenosov:
209
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Psihološka obzorja
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
ISSN:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
3084808
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Parents' responses to their children's wishes for advertised products
Izvleček:
In our study we investigated how children express their wishes for products advertised on television and how parents respond to their childrenʼs wishes. 133 parents of children between 3 and 9 years of age filled in three questionnaires: Questionnaire on children's and parentsʼ response to television advertising, Parental control of children's television viewing (an adapted version) and Family functioning scales. Results have shown that children usually tell their parents about their wishes or ask for a specific product several times. They rarely nag with the intention of getting a product. Parents react differently to their childrenʼs wishes: most of them usually explain to their children that they cannot get everything they want or they reconsider whether the child really needs a certain product. They rarely come up with excuses. We have found significant correlations between parentsʼ purchasing styles and their reactions to childrenʼs requests. Those parents who tend to buy items which they were not planning to get, comply their childrenʼs wishes more often than those who stick to what they intended to purchase in the first place. Findings of the study were used to prepare a list of useful strategies for parents and teachers - how to discuss the effects of advertising with children.
Ključne besede:
television advertising
,
consumer behavior
,
children
,
parents
,
teachers
,
Questionnaire on children's and parents' response to television advertising
,
Parental control of children's television viewing (an adopted version)
,
Family functionning scales (ICPS)
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj