izpis_h1_title_alt

The higher education citizenship curriculum : an analysis of first-cycle Bologna study programmes of the University of Ljubljana
ID Deželan, Tomaž (Avtor), ID Sever, Maja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-XEXQIL76 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The traditional view of higher education inherently assumes that students will become critical and deliberative citizens, capable of understanding and participating in society. There is an abundance of normative considerations regarding the role of higher education in democracy and in the creation of good citizens; however, empirical scrutiny of the curriculums for citizenship education in higher education is sporadic and limited. This article attempts to fill this gap by analysing higher education curriculums in terms of content, focusing on formal, rather than non-formal or informal, curriculums. Although this approach omits certain affective-behavioural and cognitive dimensions that are at least equally important as the formal curriculum, it does reveal (a) the scope and (b) the depths of citizenship content in the higher education curriculum. By applying the framework developed by the International Association for the Evaluation of Educational Achievement for the analysis of citizenship education, we analysed the entire set of undergraduate study programmes of the University of Ljubljana (Bologna first cycle). The analysis of 140 selected study programmes reveals (a) that disciplinarity is a strong predictor for the extent of coverage of citizenship content and (b) that the covered content is imbalanced in favour of civic society and systems, demonstrating a disregard for civic principles, civic participation and civic identities.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:Univerza v Ljubljani, bolonjski študijski programi
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2014
Št. strani:Str. 419-432
Številčenje:Letn. 24, št. 3
PID:20.500.12556/RUL-76404 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:378.016:172(497.4Ljubljana)
ISSN pri članku:1408-5348
COBISS.SI-ID:33121885 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.12.2015
Število ogledov:1458
Število prenosov:167
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Annales. anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Italijanski jezik
Izvleček:
Tradicionalnemu pogledu na državljansko vzgojo je inherentno prepričanje, da bodo študenti postali kritični in deliberativni državljani, ki bodo sposobni razumevanja družbenih procesov, kakor tudi participacije v njih. V literaturi je normativnih razmišljanj o vlogi visokega šolstva pri ustvarjanju demokratične družbe in dobrih državljanov na pretek, ni pa mnogo empiričnih študij, ki bi analizirale kurikul državljanske vzgoje na tej ravni izobraževanja. Članek skuša zapolniti omenjeno vrzel z vsebinsko analizo visokošolskih kurikulov ter s poudarkom na formalnem in neneformalnem kurilulu ali priložnostnem učenju. Čeprav se s tem izpuščata emocionalno-vedenjska ter kognitivna dimenzija, ki sta enako pomembni, pa ta pristop razkriva tako širino kot intenzivnost prisotnosti državljanskih vsebin. Na podlagi raziskovalnega okvira za spremljanje državljanske vzgoje Mednarodne asociacije za evalvacijo izobraževalnih dosežkov (IEA) smo analizirali vse bolonjske študijske programe prve stopnje, ki jih ponuja Univerza v Ljubljani. Analiza teh 140 študijskih programov je pokazala, da je disciplinarnost močan napovedovalec prisotnosti državljanskih vsebin v visokošolskih kurikulih ter da je prisotna vsebina osredotočena predvsem na državljansko skupnost in sistem, saj le redko posega na polja državljanskih načel, državljanske participacije ali državljanskih identitet.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj