Wilhelm von Humboldt je z raziskovanjem jezika v devetnajstem stoletju napovedal simbolični interakcionizem dvajsetega stoletja in začel dvestoletno duhovno zgodovino s poudarkom na komunikativnem subjektu kot intersubjektivnem akterju. Teorija komunikativnega delovanja Jürgena Habermasa, ki vključuje simbolični interakcionizem Georga Herberta Meada, hkrati sloni na Humboldtovem delu in spodbuja kritičen premislek o Meadu na makro ravni kulturne reprodukcije in družbene evolucije, ki presega socialno-psihološko sfero. Kot projekt kulturne kultivacije njegov model konverzacije dosega raven državnih interesov za ohranjanje individualne ustvarjalnosti v družbi z drugimi, upoštevanje jezika kot jasnega projekta socialne in kulturne politike ter razvoj konkretnih izobraževalnih institucij v interesu emancipiranega državljana. Reinterpretacija simboličnega interakcionizma pa se sooča z neskladnostjo med teorijo in prakso v pičli dediščini izobraževalne raznovrstnosti.
|