Izraz "odnosi z javnostmi" (PR) se je že davno uveljavil v pomenu prakse, ki proizvaja pozitivno podobo v javnosti. Ta članek navaja, da je treba odnose z javnostmi osvoboditi iz zapora "PR" in jih rekonceptualizirati kot odnose, ki določajo javno sfero v enaki meri kot gospodarski odnosi določajo gospodarstvo. S tega vidika lahko razlikujemo tri osnovne ravni odnosov z javnostmi: (1) odnose med javnimi ustanovami, (2) odnose med državljani in javnimi institucijami, in (3) odnose med posameznimi državljani, ki komunicirajo kot tujci. Odnosi na zadnji ravni so opredeljeni kot "temeljni odnosi v javnosti", ker so najpreprostejši, reproducirani na vseh ravneh, ne potrebujejo institucionalne mediacije in so jedro vseh političnih vlog in pomenov. Osvoboditev izraza "odnosi z javnostmi" od njegove omejene rabe in uveljavitev pomena "odnosi v javnosti" omogočata odkriti skupne korenine političnih institucij in javne sfere ter raziskati naravno sorodnost med politiko in vsemi drugimi segmenti javnega življenja. Skupni učinek je ponovna konceptualizacija politike kot v bistvu izhajajoče iz odnosov v javnosti in demokracije kot bistva politike.
|