Avtor obravnava položaj kritičnega raziskovanja v sodobnih analizah medijev. Pri tem upošteva zahtevo Fredrica Jamesona, "Always historicize!" Kritično raziskovanje komuniciranja je od vsega začetka dajalo odgovore na ključne družbene in teoretske spremembe, med katerimi je globalizacija najpomembnejši najnovejši primer. Po kratkem zgodovinskem prikazu kritičnega raziskovanja medijev se avtor osredotoča na vprašanje, kako se kritične perspektive lotevajo sodobnih razprav o vzajemno konstitutivnih medijih in globalizaciji. Kritično izhodišče razprave je dejstvo, da sta v zadnjih desetletjih raziskovanje komuniciranja in razvoj medijev hodila vsak svojo pot. V času, ko mediji postajajo vse bolj komercializirani po vsem svetu, je raziskovanje medijev zanemarjalo kritično ekonomsko obravnavo medijev. Vnovična vpeljava kritično-ekonomskega razmišljanja je torej nujnost. Članek se zaključuje z obravnavo vprašanja, kako se mora kritična teorija medijev postaviti v luči sprememb, ki jih prinaša novi val medijske komercializacije in globalizacije.
|