izpis_h1_title_alt

Governance of educational trajectories in Slovenia : dilemmas and contradictions
ID Ule, Mirjana (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://zdjp.si/sl/docs/annales/sociologia/n23-2/annales23-2.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
The aim of this article is to analyse the relationships among the different actors involved in educational trajectories in Slovenia, to understand their different perspectives, and to describe the constellations of factors of relevance, responsibility and support in students educational trajectories. The research instruments are semi-structured interviews with different actors (students, parents, teachers, counsellors, experts). Since the 1970s, Slovenia has managed to strongly raise the educational level of especially disadvantaged groups of young people, such as women and children from socially weaker families and milieus. This kind of system has supported the social integration of disadvantaged, socially vulnerable and handicapped groups of young people. However, today and especially in the light of the increasingly serious economic and social crisis this system is under threat from both the outside and inside. Externally, it is threatened by the lack of financial and material resources, the neoliberal austerity policy and the weakening of the institutions of the welfare state; internally, it is weakened by the imbalance between key educational agents, students, parents, teachers and experts. While the external pressures are weakening the strength and position of schools as the key educational institutions, the internal pressures are diminishing the professional authority of teachers and their professional competencies.

Jezik:Angleški jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2013
Št. strani:Str. 291-302
Številčenje:Letn. 23, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-75431 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.01(497.4)
ISSN pri članku:1408-5348
COBISS.SI-ID:32494941 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.12.2015
Število ogledov:502
Število prenosov:55
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Annales. anali za istrske in mediteranske študije, Series historia et sociologia
Skrajšan naslov:Ann, Ser. hist. sociol.
Založnik:Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Znanstveno raziskovalno središče Republike Slovenije, = Centro di ricerche scientifiche della Repubblica di Slovenia, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, Univerza na Primorskem, Znanstvenoraziskovalno središče, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Zgodovinsko društvo za južno Primorsko, = Societá storica del Litorale, Inštitut IRRIS za raziskave, razvoj in strategije družbe, kulture in okolja, = Istituto IRRIS di ricerca, sviluppo e strategie della societa, cultura e ambiente
ISSN:1408-5348
COBISS.SI-ID:71952128 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Italijanski jezik
Izvleček:
V Evropskih družbah znanja ustreznost izobraževanja pomeni ravnotežje med individualnimi, socialnimi in ekonomskimi aspekti izobraževanja. To lahko operacionaliziramo v vprašanje, kako različni akterji izobraževalnega procesa konceptualizirajo in organizirajo individualne izobraževalne poteke šolarjev. Namen članka je analizirati razmerja med različnimi akterji vključenimi v izobraževalne poteke v Sloveniji, razumeti njihove različne perspektive in ugotavljati porazdelitev aspiracij, odgovornosti in podpor v izobraževalnih potekih šolarjev. Ključno raziskovalno vprašanje, s pomočjo katerega bomo analizirali podatke, je: kaj različni akterji menijo o pomenu izobraževanja; kakšni so pogledi in izkušnje različnih akterjev na prehode v izobraževalnih potekih. Raziskovalna metoda so polstrukturirani intervjuji z različnimi akterji (učenci, starši, učitelji, svetovalci, eksperti). Skozi analizo intervjujev z vsemi bistvenimi akterji v izobraževalnem procesu: eksperti na nacionalni ravni in lokalni ravni, učitelji, starši in učenci, smo ugotovili vrsto dilem in protislovij v odnosu do izobraževalnih potekov pa tudi do vloge posameznih akterjev v tem procesu. Vsi akterji, ki smo jih intervjuirali, so si bili enotni v eni točki, da je izobraževanje zelo pomembno za življenjski potek učencev. Mednarodna primerjava pokaže, da so aspiracije staršev in otrok v Sloveniji med najvišjimi v Evropi. Obstaja vrsta razlogov za to. Najpomembnejši je pomembnost izobraževanja in vpliv izobraževanja na življenjske priložnosti šolarjev ter pomanjkanje alternativnih možnosti, ki bi šolarjem omogočale doseči zadovoljive in stabilne položaje v družbi. Vendar se akterji razlikujejo glede tega, kako naj šolarji dosežejo čim boljšo izobrazbo, predvsem kako motivirati mlade za izpolnjevanje šolskih zahtev. Kar je sicer bil pozitiven trend demokratizacije šolstva, se pravi vsakemu državljanu ali državljanki omogočiti šolsko izobrazbo, ki ustreza njegovim sposobnostim, je danes prešlo v nekaj drugega. Ugotovili smo, da s tem, ko šola producira ogromno število spričeval, diplom, omogoča, da se ključne odločitve glede zaposlitev prenašajo na zaposlovalce. To, kar je včasih bila vloga šole, da je omejila samovoljo zaposlovalcev, to funkcijo počasi šola izgublja. Opravlja le bolj ali manj negativno funkcijo selekcije; brez spričevala, diplome posameznik ne more niti nadaljevati šolanja, niti se zaposliti, vendar diploma ne odloča o tem, ali bo zaposlitev dobil ali ne.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj