Članek postavlja tezo, da je raziskovanje literarnih nagrad zelo pomembno za razumevanje ideoloških in materialnih pogojev, v katerih se dogajata produkcija in recepcija literature in literarnih vrednot. Kot taka, sodi analiza literarnih nagrad v podobno polje kot neprimerno širše zastavljene založniške študije in zgodovina knjige: skozi fuzijo kulturnega in ekonomskega kapitala so literarne nagrade del širšega okolja, v katerem so knjige proizvedene, distriburirane in konzumirane. Skozi analizo vpliva kriterijev primernosti knjige za podelitev nagrade in skozi percepcijo nagrajenih knjig predvsem v Evropi, skuša članek analizirati izjemno pomembno vlogo, ki jo imajo nagrade pri nastanku skupnosti piscev in pri razvoju skupnosti bralcev. Članek obravnava številne metodologije, ki so primerne za raziskovanje literarnih nagrad. Zavzema se za kvalitativno in kvantitativno analizo in se usmerja tako v zgodovino kot v razvoj posameznih nagrad, ter v analizo razmerja med kulturo nagrad na eni in založniško industrijo ter kulturo v širšem pomenu besede na drugi strani.
|