izpis_h1_title_alt

Vključevanje goriv prihodnosti v pouk kemije : diplomsko delo
Konda, Mojca (Avtor), Ferk Savec, Vesna (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3071 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V skladu z izsledki sodobnih raziskav je uporaba fosilnih goriv prepoznana kot glavni razlog za vse večje koncentracije toplogrednih plinov, predvsem ogljikovega dioksida. To se v okolju kaže z ekstremnimi vremenskimi spremembami, s smogom, poplavami, sušami, z učinkom tople grede ipd. Znanstveniki predvidevajo, da bo zalog nafte in zemeljskega plina zmanjkalo čez približno petdeset let. Manjšanje zalog fosilnih goriv pa prinaša višje cene goriv za prevozna sredstva. Alternativna goriva bodo v prihodnosti počasi nadomestila fosilna goriva. Zato se povečuje proizvodnja biodizla, ki ga v mešanici s fosilnim dizlom uporabljajo v nepredelanih dizelskih motorjih. Biodizel je biorazgradljiva, ekološka, obnovljiva in netoksična mešanica alkilnih estrov maščobnih kislin, s podobnimi fizikalnimi in kemijskimi lastnostmi kot fosilni dizel. V diplomskem delu je predstavljeno vključevanje goriv prihodnosti v pouk kemije. Analiza izbranih tujih in domačih delovnih zvezkov, učbenikov in priročnikov za pouk kemije nakazuje, da se o biodizlu kot gorivu prihodnosti v osnovni šoli premalo govori. Kljub ozaveščanju učencev o okoljskih težavah, povezanih z uporabo fosilnih goriv, je pojem biodizel možno zaslediti le v enem slovenskem učbeniku za kemijo, eksperimentalnega dela na to temo pa sploh ne. V diplomskem delu je bil preverjen in optimiziran izbrani postopek priprave biodizla, primeren za izvedbo v osnovni šoli. Izdelana je bila učna enota na podlagi operativnih učnih ciljev učnega načrta za kemijo v osnovni šoli s pripadajočimi navodili za učitelja in z delovnim listom za učenca.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:biodizel, alternativna goriva, ekološki problemi, sinteza biodizla
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga (mb11)
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2015
Založnik:[M. Konda]
Št. strani:III, 27 str., [20] str. pril.
UDK:62-611:373.3(043.2)
COBISS.SI-ID:10716233 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:855
Število prenosov:233
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Introduction of »fuels of the future« in teaching chemistry
Izvleček:
In accordance with modern researches, the usage of fossil fuels is the main cause of increased concentration of greenhouse gases, especially carbon dioxide. This is indicated by extreme weather changes, smog, floods, droughts, the green house effect etc. Scientists assume that the supplies of fossil fuel will run out in about 50 years. The decrease of fossil fuel supplies is increasing the price of vehicle fuels. Fossil fuels will be replaced with alternative fuels in the future. Therefore, the production of biodiesel, which is used in unmodified diesel engines in a fossil diesel blend, is increasing. Biodiesel is a biodegradable, ecological, renewable and non-toxic mixture of acyl esters with chemical and physical properties similar to fossil diesel. This paper is written about introduction of fuels of the future in chemistry teaching. Analysis of different Slovenian and English textbooks, workbooks and school books have shown, that there is little talk about biodiesel in primary schools. Although the students are aware of environmental problems and the usage of fossil fuels, the notion biodiesel can be found just in one Slovenian textbook. No experimental work associated with biodiesel synthesis can be found either. A procedure of biodiesel synthesis suitable for primary schools has been tested and optimised in this paper. Based on the operational didactic goals of the chemistry curriculum for primary schools, the experiment has been made into a teaching unit that includes worksheets for students and instructions for the teacher.

Ključne besede:biodiesel

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj