Predmet mojega magistrskega dela je raziskava potreb uporabnikov v nekaterih javnih knjižnicah v Republiki Makedoniji. Vsaka knjižnica obstaja zato, da služi potrebam svojih skupnosti. To delo je usmerjeno proti temeljnim elementom in vidikom zadovoljstva uporabnikov storitev javnih knjižnic, kot tudi vpliv nove informacijsko-komunikacijske tehnologije, ki je vstopila skozivelika vrata v knjižnicah v Makedoniji. Raziskava temelji na anketi uporabnikov in potencialnih uporabnikov storitev knjižnice. To delo vključuje uporabnike in potencialne uporabnike storitev in informacijskih virov v splošnih knjižnicah s številnimi strokovnimi izkušnjami: dijak[e], študent[e], zaposlene uporabnike, akademske strokovnjak[e], brezposeln[e] uporabnik[e] ali upokojene uporabnike. Študija zajema anketirance z različnimi pogledi in različnimi potrebami in pričakovanji do uporabe knjižnice. Vprašalnik vsebuje vprašanja o različnih vidikih uporabniških potreb in pričakovanj, ki pokrivajo različne potrebe po storitvah, njihovo vedenje, informacijske vire in želene funkcije storitev, iskanja in vmesnikov v knjižnicah. Rezultati so pridobljeni s statističnimi analizami in povezovanjem metod. Rezultati raziskav uporabnikov morajo dati smer, kako naj knjižnice delujejo tudi v prihodnje za učinkovitejšo zadovoljstvo uporabnikov. Ko knjižnice vstopijo v novo stoletje, se srečujejo [s] številn[imi] dogodk[i], ki predstavljajo tako izzive [kot] priložnosti. Nekater[i] izmed ključnih dogodkov vključujejo: uporabniško usmerjenost, [ekipno] delovno okolje, stalno zmanjševanj[e] sredstev, in bolj prodorno tehnologijo. Rezultati so namenjeni za pospeševanje drugih kasnejših raziskav, ki se nanašajo na potrebe in pričakovanja uporabnikov ter predstaviti izhodišča za prihodnje generacije, ki bi pokazali zanimanje za tovrstne analize na področju bibliotekarstv[a]. To delo bi moralo predstavlja[ti] sedanje stanje javnega knjižničarstva [in uporabnikov] v Makedoniji v informacijski družbi, kjer novosti komunikacijske tehnologije igrajo pomembno vlogo. Splošni cilj študije je oceniti učinkovitost javnih knjižnic v zvezi s potrebami uporabnikov, vključno z izborom in ustreznost[jo] knjižnične zaloge, uporabo knjižnice in njenih storitev, ki jih [vidijo] dejanski in potencialni uporabnik[i], kot tudi uporabnišk[a] pričakovanj[a] in vedenja. Študija [je] opisna in raziskovaln[a]in ni predlagala nobenih hipotez za testiranje. Tako na primarni[kot] sekundarni podatki so bili uporabljeni, [primarni] podatki so bili v glavnem uporablj[eni] za analizo sedanjega znanja in vedenja. Delo [ima] poseben pomen, ker do sedaj ni bila narejena ocena knjižnica potreb uporabnikov javnih knjižnic v Makedoniji in namen raziskave je bil torej zapolnitev [te] vrzeli, saj je vse večja potreba po [takih] ocenah. Dobljeni rezultati bodo zagotovo pomagali izboljšati uporabnost javnih knjižnic. Treba je upoštevati, v kolikšni meri je tradicionalna knjižnica ohranila svoj položaj, ali v kolikšni meri je nova tehnologija pustil[a] prostor za klasične knjižnice in tradicionaln[i] način dela v času informacijske družbe.
|