Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Modeliranje obnašanja asfaltnih zmesi pri višjih temperaturah : doktorska disertacija
ID
Zavrtanik, Nataša
(
Avtor
),
ID
Turk, Goran
(
Mentor
)
Več o mentorju...
,
ID
Tušar, Marjan
(
Komentor
)
PDF - Predstavitvena datoteka,
prenos
(9,08 MB)
MD5: F8371689792AE8C793E0A097E98F387D
PID:
20.500.12556/rul/5bf9591a-6136-45f1-b2b8-85af19848721
Galerija slik
Izvleček
V doktorski disertaciji se ukvarjamo z različnimi analizami in modeliranjem asfaltnih zmesi. Naloga je vsebinsko sestavljena iz štirih delov. V prvem delu pripravimo bazo podatkov, ki predstavljajo posamezne meritve bitumenskega veziva, agregata in asfaltne zmesi. Te podatke analiziramo s statističnimi metodami, s katerimi ugotovimo, ali so vplivi faktorjev in njihovih interakcij statistično značilni. Poleg tega z umetnimi nevronskimi mrežami modeliramo zveze med različnimi parametri in deležem votlin v asfaltni zmesi in deležem votlin v zmesi kamnitega materiala. V drugem delu naloge so bili za ugotavljanje odpornosti asfaltnih vzorcev proti nastanku trajnih deformacij pri visokih temperaturah izvedeni ciklični triosni preizkusi in klasični preizkusi nastajanja kolesnic. Za uporabo pri različnih modelih so bile izvedene tudi klasične analize asfaltnih zmesi. Testi so narejeni za štiri glavne asfaltne zmesi z namenom, da bi dobili grobi model obnašanja asfaltnih zmesi, ki vsebujejo največ in najmanj zračnih votlin. Predstavljeni so različni linearni modeli, njihova validacija in preizkus razširitve na druge asfaltne zmesi. Tretji del obravnava modeliranje trajne deformacije, dobljene iz triosnega testa, z različnimi umetnimi nevronskimi mrežami. V zadnjem delu pa je prikazana možnost uporabe nedestruktivne metode odboja strižnih ultrazvočnih valov, ki na področju bitumnov še ni bila uporabljena. Za ovrednotenje te preiskave so bili testirani trije cestogradbeni bitumni in dva s polimeri modificirana bitumna. Razlike v razvoju strižnega odbojnega koeficienta s temperaturo za različne tipe bitumnov kažejo na občutljivost strižnega odbojnega koeficienta na sestavo bitumna in s tem primernost ultrazvočne metode za ugotavljane utrjevanja različnih tipov bitumnov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
gradbeništvo
,
disertacije
,
asfaltna zmes
,
triosni test
,
umetna nevronska mreža
,
grobi model
,
bitumen
,
strižni odbojni koeficient
,
ultrazvok
Vrsta gradiva:
Doktorska disertacija
Tipologija:
2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:
FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Kraj izida:
Ljubljana
Založnik:
[N. Zavrtanik]
Leto izida:
2015
Št. strani:
XX, 117 str., 6 str. pril.
PID:
20.500.12556/RUL-71915
UDK:
625.85:678.049:519.711:(043.3)
COBISS.SI-ID:
7096929
Datum objave v RUL:
10.08.2015
Število ogledov:
3759
Število prenosov:
673
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Vpliv Modeling the behavior of asphalt mixtures at higher temperatures
Izvleček:
In this thesis various analyses and modeling of asphalt mixtures are represented. It is composed of four main parts. In the first part we build up the database of individual measurements of bituminous binder, aggregate and asphalt mixtures. These data are analyzed using statistical methods which determine whether the effects of factors and their interactions are statistically significant. In addition we have used artificial neural networks for modeling relationship between different parameters and air voids content in asphalt mixtures and voids content in a mixture of aggregate. In the second part of the study cyclic triaxial tests and wheel tracking tests were performed to determine the resistance of asphalt mixtures to permanent deformation at high temperatures. Furthermore other conventional analyses of asphalt mixtures were performed to use them in different models. Experiments were done for all principal asphalt mixtures to obtain an extensive model of asphalt behaviour for mixtures which contain the most and the least air voids. Various linear models, their validation and extensions to other asphalt mixtures are featured. The third part deals with the use of different artificial neural networks for modeling permanent deformation from triaxial tests. The last part presents the use of ultrasonic shear wave reflection (USWR) method on bituminous binder. For the evaluation of this method three paving grade bitumens and two polymer modified bitumens were tested. Differences in the evolution of shear wave reflection coefficient with temperature in the case of different bitumen types indicate that the presented ultrasonic wave reflection method could represent an advanced non-destructive technique for monitoring the hardening process of different types of bitumen.
Ključne besede:
civil engineering
,
thesys
,
asphalt mixture
,
triaxial test
,
artificial neural network
,
rough model
,
bitumen
,
shear reflection coefficient
,
ultrasound
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj