izpis_h1_title_alt

Metoda za zasnovo informacijskega sistema za obvladovanje zavarovalniških goljufij na osnovi metrik poslovne uspešnosti : doktorska disertacija
Furlan, Štefan (Avtor), Bajec, Marko (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://eprints.fri.uni-lj.si/1680/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Goljufije v zavarovalništvu so problem, s katerim se zavarovalnice soočajo že stoletja. Po različnih ocenah zaradi goljufij zavarovalnice izgubijo med 3% in 18% odhodkov za škode, kar letno presega 100 milijard evrov. Računalniška tehnologija je prepoznana kot ključen pripomoček za boj proti zavarovalniškim goljufijam. Informacijski sistem za obvladovanje goljufij je rešitev, ki daje informacijsko podporo vsem aktivnostim obvladovanja goljufij, to so detekcija, postavljanje prioritet, preiskovanje, poravnava, povračilo denarja, sankcioniranje, odvračanje, preprečevanje, stalno izboljševanje in nadzor. Goljufije se pojavljajo v najrazličnejših področjih, kot na primer telekomunikacijah, v zdravstvu in zdravstvenem zavarovanju, v bankah in pri uporabi kreditnih kartic, pri elektronskem poslovanju, kraji identitete, utaji davkov in ne nazadnje avtomobilskem zavarovanju. Obstaja vrsta različnih zavarovalniških goljufij, goljufi pa si vedno izmišljajo nove načine, kar od zavarovalnic zahteva izjemno proaktiven pristop k reševanju problema. V literaturi zasledimo vrsto raziskav na področju informacijske podpore posameznim aktivnostim obvladovanja goljufij. Zelo redke in zelo ozke pa so tiste, ki so pokazale, kako vpeljava določenih komponent informacijskega sistema za obvladovanje goljufij vpliva na dvig poslovne uspešnosti in učinkovitosti. Predlagani načini informatizacije istih aktivnosti obvladovanja goljufij, podani v raziskavah, so zato med seboj neprimerljivi. Poleg tega ni jasno, če določeni predlogi sploh prispevajo k povečanju učinkovitosti oziroma uspešnosti obvladovanja goljufij. Obstaja potreba po povezavi komponent informacijskega sistema za obvladovanja goljufij in učinki na poslovno uspešnost in učinkovitost. V disertaciji predlagamo metodo za zasnovo informacijskega sistema za obvladovanje zavarovalniških goljufij na osnovi metrik poslovne uspešnosti. Metodo je mogoče uporabiti za izbiro komponent informacijskega sistema za obvladovanje goljufij glede na izbrane metrike poslovne uspešnosti in učinkovitosti, ki jih zavarovalnica želi izboljšati. Raziskovalno delo je potekalo v treh fazah: konstrukcija metode, postavitev korelacij na osnovi podatkov slovenskih zavarovalnic in evalvacija metode na treh konkretnih primerih implementacije komponent sistema za obvladovanje goljufij. V različnih fazah so bile uporabljene različne raziskovalne metode kot na primer pregled literature, razgovori z eksperti in študije primerov. Metoda izhaja iz metamodela poslovnega procesa in je sestavljena iz pet artefaktov: (1) seznam ključnih pokazateljev poslovne uspešnosti, (2) matrika povezav med KPI-ji in aktivnostmi, (3) seznam aktivnosti obvladovanja goljufij, (4) matrika povezav med aktivnostmi in komponentami FMS ter (5) seznam komponent FMS. Z uporabo teh artefaktov lahko na osnovi danega nabora KPI, ki jih zavarovalnica želi izboljšati, izberemo najbolj primerne komponente FMS, ki bodo to omogočile. Poleg tega pa lahko z uporabo inverzne metode za izbrane komponente preverimo, kako bo njihova vpeljava vplivala na poslovno uspešnost in učinkovitost. Metodo smo evaluirali na osnovi treh študij primera. Pri vsaki študiji primera smo najprej s pomočjo metode identificirali ključne pokazatelje poslovne uspešnosti, ki jih je smiselno izboljšati. Na osnovi pokazateljev smo identificirali komponente FMS in ocenili, kako bo implementacija le-teh vplivala na ključne pokazatelje poslovne uspešnost in učinkovitosti. Eno leto po implementaciji smo ponovno izmerili ključne pokazatelje poslovne uspešnosti in učinkovitosti zavarovalnice in rezultate primerjali z zastavljenimi cilji in napovedmi metode. Vse tri študije primerov kažejo pozitiven rezultat in dokazujejo, da predlagana metoda deluje na slovenskem trgu. Pri vseh študijah primerov smo zabeležili pozitivno spremembo vseh tistih KPI, katerih izboljšanje je bilo postavljeno kot cilj. Poleg tega pa smo pri vseh treh študijah primera opazili pozitiven efekt vpeljave komponente sistema za obvladovanje goljufij na generalne pokazatelje uspešnost in učinkovitosti, to sta KPI skupni prihranki (opažen dvig med 18,74 % in 42,67 %) in KPI profitabilnost (opažen dvig med 34,81 % in 83,94 %). V nadaljevanju želimo metodo preizkusiti tudi izven Slovenije in na osnovi večje količine podatkov postaviti mednaroden sistem kazalnikov (ang. benchmark), ki bo omogočal zavarovalnicam medsebojno primerjavo poslovne uspešnosti in učinkovitosti. Metodo pa želimo razviti tudi v smer, da bo omogočala identifikacijo najbolj smiselnih (re)organizacijskih ukrepov za izboljšanje poslovne uspešnosti in učinkovitosti na področju obvladovanja goljufij.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:obvladovanje goljufij, goljufije v zavarovalništvu, informacijski sistem za obvladovanje goljufij, komponente sistema za obvladovanje goljufij, metoda za zasnovo informacijskih sistemov, ključni pokazatelji uspešnosti in učinkovitosti, proces obvladovanja goljufij, računalništvo, disertacije
Vrsta gradiva:Doktorska disertacija (m)
Tipologija:2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija:FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Leto izida:2012
Založnik:[Š. Furlan]
Št. strani:113 f.
UDK:659.2:004(043.3)
COBISS.SI-ID:9254996 Povezava se odpre v novem oknu
Število ogledov:800
Število prenosov:135
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
 
Skupna ocena:(0 glasov)
Vaša ocena:Ocenjevanje je dovoljeno samo prijavljenim uporabnikom.
:
Objavi na:AddThis
AddThis uporablja piškotke, za katere potrebujemo vaše privoljenje.
Uredi privoljenje...

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Method for insurance fraud management systems design based on business performance metrics
Izvleček:
Insurance fraud has been a problem for insurance companies for centuries. According to different estimates, insurance companies are losing between 3% and 18% of claims expenditures to fraud, which exceeds 100 billion euros annually. Computer technology has been identified to have a crucial role in insurance fraud management. Fraud management system is a solution that supports all fraud management process activities: detection, prioritization, investigation, mitigation, redress, sanction, prevention, deterrence, continuous improvement and process monitoring. Fraud appear in different industries, e.g. telecommunications, healthcare and health insurance, banks, credit cards, e-business, identity theft, tax fraud and tax evasion and last but not least motor insurance. There is a plethora of insurance fraud, and what is more, fraudsters are always inventing new types of fraud, forcing insurance companies to face the problem in a proactive manner. In literature we can find numerous researches on components to support various fraud management activities, yet, only a few researchers demonstrated how such a component affects the business level performance. Thus proposed components, supporting the same fraud management activities, are incomparable. Moreover, it is not clear, whether certain proposed components even affect the business performance. There is a clear need to establish a clear connection between fraud management system components and key performance indicators on the business level. In the dissertation, we propose a method for fraud management systems design based on business performance metrics. Method can be used to identify the most suitable fraud management system components, provided the set of KPIs that the insurance company wants to improve. The research was conducted in three phases: method construction, correlation setup based on the information from Slovene insurance companies, and method evaluation on three concrete case studies. In different phases we employed different research methods, such as literature review, expert interviews and case studies. Method bases on the business process metamodel and is comprised of five artifacts, namely (1) set of key performance indicators, (2) correlation matrix between KPIs and activities, (3) set of fraud management process activities, (4) correlation matrix between activities and FMS components, and (5) set of fraud management system components. Using these five artifacts, one can, based on a set of KPIs an insurance company would like to improve, select the most appropriate fraud management system components to do it. By using inverse method, one can predict the impact of the implementation of FMS components on business level performance. Method was evaluated on three case studies. In each case study we first identified key performance indicators, a insurance company should improve. Based on these KPIs, we identified the fraud management system components. Then we predicted the impact of the implementation of these FMS components on business performance. Last, one year after the implementation, we again measured the KPIs and compared the new performance to the goals and prediction before the implementation. In all three case studies we observed a positive outcome and a proof that the method works on the Slovene market. All three case studies resulted in a positive change of the KPIs, targeted to improve. Moreover in all case studies an improvement of general performance was observed. There was a increase in total savings (increase between 18.74% and 42.67%) and profitability (increase between 34.81% and 83.94%). We wish to test the method outside of Slovenia and set up an international benchmark based on enhanced data set. The benchmark will enable insurance companies to easily compare business performance. Furthermore, we hope to extend the method to enable the identification of the most suitable fraud management process changes in order to improve fraud management performance.

Ključne besede:fraud management, insurance fraud, fraud management system components, method for fraud management systems design, key performance indicators, fraud management process, computer science, doctoral dissertations, theses

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Komentarji

Dodaj komentar

Za komentiranje se morate prijaviti.

Komentarji (0)
0 - 0 / 0
 
Ni komentarjev!

Nazaj