izpis_h1_title_alt

Mladinska književnost v literarni vedi in v izobraževanju
ID Blažić, Milena Mileva (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/2702/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Razvoj mladinske književnosti v Sloveniji je podoben razvoju mladinske književnosti v Evropi. Literarnozgodovinsko slovensko mladinsko književnost delimo na pet obdobij. Prvo je predobdobje od 1550 do 1850, v katerem je bil otrok oz. mladostnik le posreden naslovnik (Trubar, Krelj), predvsem v neliterarnih besedilih z versko ali poučno (Vodnik) vsebino. V času romantike in realizma so številna besedila v procesu literarne recepcije postala mladinska (Prešeren: Povodni mož, Levstik: Martin Krpan). Drugo obdobje (1848/50–1900) je obdobje literarnega začetka oz. izdaje prve posvetne revije Vedež ter nemladinskih avtorjev z mladinskimi besedili. Tretje obdobje (od 1900 do 1950) je obdobje Otona Župančiča, njegove izrazite poetike spoštovanja otrok, ter nastajanja ilustracij in prvih slikanic. Četrto obdobje (1950–1990) je obdobje različnih avtorskih poetik in sodobnih klasikov (Pavček, Kovič, Vegri, Grafenauer, Makarovič idr.) ter obdobje institucionalizacije mladinskih knjižnic. Peto je obdobje sodobne slovenske mladinske književnosti od 1990 dalje. Značilnost tega obdobja je problemska tematika, manj bralnih, več igralnih dejavnosti, potroš ništvo, pluralizem, dvojni naslovnik, subverzivnost v mladinski književnosti.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:izobraževanje
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2008
Št. strani:177-178
PID:20.500.12556/RUL-69280 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:801
Število prenosov:51
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
The development of children’s literature in Slovenia is similar to that elsewhere in Europe. It can be divided into five periods. The first is the pre-literary stage from 1550–1850, when children were only indirectly addressed (Trubar, Krelj), especially in texts with religious or educational (Vodnik) content. Through the process of literary reception, various texts from the times of Romanticism or Realism become children’s reading (Prešeren’s The Water Man, Levstik’s Martin Krpan). The second period (1848/50–1900) includes the beginnings of non-religious children’s literature and the first magazine for children (Vedež, 1848/50; Levstik, Stitar), and adult authors offering children’s texts. The third, from 1900 to 1950, is the time of Oton @upan~i~ and his poetic appreciation of the children’s audience. In this period there began to appear illustrated books and picture books for children. The fourth period, from 1950 to 1990 is characterised by different authors’ poetics and modern classics (Pavček, Kovič, Vegri, Grafenauer, Makarovič etc.) and institutionalisation of children’s libraries. The fifth period is contemporary children’s literature from 1990 onwards, characterised by problem-oriented themes, a shift from reading to play activities with books, consumerism, pluralism, dual audiences and subversive children’s literature.

Ključne besede:education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj