izpis_h1_title_alt

Književni pouk v osnovni šoli - analiza učnega načrta slovenščina (2011)
ID Blažić, Milena Mileva (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/2671/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Izobraževanje v Sloveniji se začne v predšolskem obdobju, ki ga delimo na prvo (od 1.–3. leta) in drugo skupino (od 3.–6. leta). Osnovna šola je obvezna od 6. do 15. leta in ima 9 razredov, razdeljena je na: 1. triletje od 1. –3. razreda; 2. triletje od 4. –6. razreda in 3. triletje od 7. –9. razreda. Po končani osnovni sledi srednješolsko izobraževanje, ki (še) ni obvezno in potem študij na univerzi. Večina otrok obiskuje vrtec, ki združuje vzgojo in izobraževanje. Kurikulum za vrtce (1999) predlaga cilje, vsebine in dejavnosti za prvo (od 1. do 3. leta) in drugo (od 3. do 6. leta) skupino. Kurikulum je nacionalni dokument in vsebuje šest področij: družba, jezik, matematika, narava, športna vzgoja in umetnost. Literatura v vrtcu je sestavni del jezikovnega področja. Učni načrt za osnovno šolo ali Slovenščina (2011) je razdeljen na jezik in književnost. Slovenščina je materni jezik za večino učencev in je obvezni predmet. Didaktika mladinske književnosti v vrtcu in osnovni šoli kot teoretično izhodišče aplicira recepcijsko teorijo Wolganga Iserja (Bralno dejanje: teorija estetskega odziva, v slov. 2001) in Hansa Jausa Roberta (Estetsko izkustvo in literarna hermenevtika, 1982; v slov. 1998) v učnem načrtu 1998 in 2011. V sodobnem času vodilna književna didaktičarka Boža Krakar Vogel v delu Poglavja iz književne didaktike, 2004, razmišlja o spremembi paradigme recepcijske teorije na osnovi teorije literarnega sistema (Marijan Dović Slovenski pisatelj, 2007; Itamar Even Zohar Polysystem studies, 1990, 1997) v sistemsko književno didaktiko.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:slovenščina
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2014
Št. strani:631-642
PID:20.500.12556/RUL-69255 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1857-6060
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1700
Število prenosov:148
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Izvleček:
Education in Slovenia started as Pre-school Education with the first (from 1st–3rd years) and second age group (from 3rd–6th). Primary School is compulsory and starts from 6th till 15th and has 9 classes is divided into cycles 1st from 1–3 grade, 2nd from 4–6 grade and 3rd from 7–9 grade. After primary school is secondary education that is not (yet) compulsory and after that university. Most of the children attended preschool that combines education and care. Curriculum for Preschool (1999) base on objectives, contents and activities for first (1st till 3rd) and second (3rd till 6th) age group. Curriculum is national document and have sixth subjects: art, language, mathematics, nature, physical education and society. Literature in Preschool is part of Language arts subject. Curriculum for Primary School is Slovenian or Language Arts (2011) is divided in Language and Literature. Subject is mother tongue for most pupils and obligatory subject. Theoretical approach on that based Teaching Literature in Preschool and Primary School is reception theory on Wolfgang Iser (The Act of Reading: a theory of aesthetic response, 1978) and Hans Jaus Robert (Aesthetic experience and literary hermeneutics, 1982) in curriculum 1998 and 2011. In latest decade a leading literary didactic Boža Krakar Vogel (Poglavja iz književne didaktike, 2004 [Chapters from Teaching Literature]) is considering amending the paradigm from reception theory via literary system (Marijan Dović Slovenski pisatelj, 2007 [Slovenian writer]; Itamar Even Zohar Polysystem studies, 1990, 1997) to systemic literary didactic.

Ključne besede:Slovenian language

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj