izpis_h1_title_alt

Spol in vzgoja po družinskem modelu v slovenskih izven-družinskih vzgojnih institucijah : diplomsko delo
ID Perger, Nina (Avtor), ID Zrim Martinjak, Nataša (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Razpotnik, Špela (Komentor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2448 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Vzgoja po družinskem modelu se v smernicah Vzgojnega program in v Prilogi k vzgojnemu programu (2004a; 2004b) predstavlja kot vzgoja z mešanim vzgojiteljskim parom na podlagi zagotavljanja naravnega družinskega življenja ter na podlagi nudenja naravnih identifikacijskih možnosti. Vsebovane predpostavke v omenjenih smernicah niso nikjer argumentirane. Že omenjene predpostavke na začetku kritično analiziram s teorijo družbene konstrukcije spola. Ob tem v nadaljevanju izpostavim pomen produkcije vednosti s fokusom na socialni pedagogiki pomembnih disciplinah, tj. psihoanalitični in socialno-psihološki koncepti, v kontekstu diskurza o naravnem družinskem življenju pa vpeljujem še Parsonsovo funkcionalno teorijo delitve vlog. V drugem delu analiziram legitimnost diskurzov o naravnem družinskem življenju in naravnih identifikacijskih možnosti v kontekstu modela družinske vzgoje za socialno pedagogiko: analiziram potencialno skladnost zagovarjanja enega tipa družinskega življenja in pomena prisotnosti spolno mešanega vzgojiteljskega para z vidika potrebnih strokovnih kompetenc ter z vidika otrokovih/mladostnikov potreb. V zaključku analiziram problematičnost omenjenih diskurzov za socialno pedagogiko, ki se v svojem delu največkrat srečuje ravno z ranljivimi individuumi in z marginaliziranimi družbenimi skupinami, v procesu sodelovanja pa je tovrstna tradicionalnost, konservativnost, posredovana z institucionalno politiko nesprejemljiva, saj omejuje potencial transformiranja in preseganja socialnih neenakosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:vzgoja po družinskem modelu, izven-družinske vzgojne institucije, socialna pedagogika
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:[N. Perger]
Leto izida:2014
Št. strani:47 str.
PID:20.500.12556/RUL-69004 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37-055.1/.3(043.2)
COBISS.SI-ID:10218057 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1021
Število prenosov:167
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Gender and family-like education model in Slovenian residential care institutions
Izvleček:
Family-like education model is in guidelines of Vzgojni program in Priloga k vzgojnemu programu for residential care institutions presented as an education with pedagogues of different genders with the purpose of ensuring the ‘natural’ family life and opportunities for the ‘natural identification’. At the beginning, I start with the critical analysis of before-mentioned assumptions. Critical analysis are based on the theory of social construction of gender. I continue with the analysis of knowledge production in the context of disciplines, relevant to social pedagogy, that is psychoanalysis, social psychology (and its concept of gender roles) and Parsons’ theory of functionalist division of roles. In the second part I analyze the potential coherence between the discourses of family-like education model on one hand and the needed competences of professional workers, active in residential care institutions on the second. I also analyze the potential legitimacy of family-like education model in terms of potential gender-specific needs of children and youth in residential care institutions. At the end I analyze the problematic nature of before-mentioned discourses for social pedagogy, which is primarily working with vulnerable individuals and marginalized social groups. In social-pedagogic work the conservatism, traditionalism, noted also in Vzgojni program and Priloga k vzgojnemu programu is seen as limiting factor in realization of otherwise great social-pedagogic potential for transforming and exceeding of existing social inequalities.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj