izpis_h1_title_alt

Načrtovanje in evalviranje vzgojnega dela v slovenskih vrtcih
ID Batistič Zorec, Marcela (Avtor), ID Hočevar, Andreja (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/1101/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku so predstavljene spremembe, ki so se zgodile v Sloveniji po osamosvojitvi leta 1991. V socializmu je bil državni vzgojnoizobraževalni program za vrtce zelo strukturiran, ciljno in vsebinsko orientiran ter »pošolan«. V Kurikulumu za vrtce (1999) so vidne konceptualne spremembe v smeri izobraževanja, »osnovanega na otroku«, procesnega pristopa in večje avtonomije za predšolske vzgojitelje in njihove pomočnike. V empiričnem delu so predstavljene spremembe na področju načrtovanja in evalviranja vzgojno-izobraževalnega dela v primerjavi s preteklostjo. Izsledki kažejo, da je večina strokovnih delavcev zmanjšala visoko raven strukturiranosti in togosti pri načrtovanju. Boljše je sodelovanje med vzgojitelji in njihovimi pomočniki. V primerjavi s preteklostjo večina profesionalnih delavcev redno evalvira svoje vzgojno-izobraževalno delo. Podatki so bili zbrani v dveh fazah (pred izobraževanjem in po izobraževanju) v okviru izobraževanja profesionalnih delavcev o konceptu Reggio Emilia, zato so bili raziskani tudi vplivi – verjetno posredni – tega izobraževanja. Končna ugotovitev je, da sta bila po izobraževanju vključenost otrok v načrtovanje in evalviranje dela zastopana v večji meri.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:evalviranje vzgojno-izobraževalnega dela
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:University of Ljubljana, Faculty of Education
Leto izida:2012
Št. strani:109-128
Številčenje:2
PID:20.500.12556/RUL-68267 Povezava se odpre v novem oknu
ISSN:1855-9719
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:2296
Število prenosov:278
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Planning and evaluating educational work in Slovene preschools
Izvleček:
The present article examines the changes in Slovene preschools subsequent to Slovenia’s independence in 1991. In the socialist period, the national education programme for preschools was highly structured, goaland content-oriented and subject to schoolization. The Curriculum for Preschools (1999) brought conceptual changes towards education “based on the child” and the process approach, as well as giving more autonomy to preschool teachers and their assistants. In the empirical study, we examine changes in planning and evaluating educational work compared to the past. The results show that the majority of professional workers have reduced the high level of structure and rigidity in planning, and that there is better cooperation between preschool teachers and teachers’ assistants. Unlike in the past, most professional workers regularly evaluate their educational work. As the data was gathered in two phases, before and after the training of professional workers in the Reggio Emilia concept, we also search for the (probably indirect) influences of this training. We conclude that after the training the participation of children in planning and evaluating educational work is higher.

Ključne besede:curriculum planning

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj