izpis_h1_title_alt

Otroci so različni
ID Rezar, Anže (Avtor), ID Žura, Marijan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Batistič Zorec, Marcela (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/458/ Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
V prispevku avtorica poudari pomen individualnega (subjektivnega) in družbenega pojmovanja otroka in otroštva. »Otrok« in »otroštvo« sta družbena konstrukta, ki vplivata na to, kakšen odnos imamo do otrok in kako z njimi ravnamo. V kratkem pregledu skozi sodobno zgodovino prikaže, kako so se spreminjali pogledi na otroke in vzgojo. Avtorica je kritična do prevladujočih (biologističnih in univerzalističnih) psiholoških teorij, ki so z »normalizacijo« razvoja povzročile, da tudi edukacijski diskurz postaja vse bolj diskurz primanjkljajev. V pristopu Reggio Emilia so se oddaljili od teh pojmovanj, imajo optimističen pogled na otroka in njegove zmožnosti. Zagovarjajo podobo močnega, samozavestnega in kompetentnega otroka; otroka kot aktivnega ustvarjalca lastne socializacije, ki jo soustvarja skupaj z vrstniki in odraslimi. Poudarjajo pomen »poslušanja« otrok skozi njihovih »sto jezikov«, pomemben cilj pa je spodbujanje razvoja otrokove identitete.

Jezik:Neznan jezik
Ključne besede:pojmovanje otroka
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:Pedagoška fakulteta
Leto izida:2009
Št. strani:37-45
Številčenje:2009
PID:20.500.12556/RUL-68082 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.07.2015
Število ogledov:1574
Število prenosov:169
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Neznan jezik
Naslov:Children are different
Izvleček:
In the article the importance of an individual (subjective) and social comprehension of the child and childhood are put forward. »A child« and »childhood« are social constructs influencing our relationship with children and their treatment. A brief survey of the contemporary history shows how the views on children and their education changed. The authoress is critical towards the prevalent (biologistic and universalic) psychological theories, which with the »normalization« of the development caused also the educational discourse to be more and more the discourse of deficits. The Reggio approach moved from these notions, its view on the child and his abilities is optimistic, pleading for a strong, self-confident and competent child; a child as an active co-author of his own socialization, which he creates together with his peers and adults. The importance of »listening« to children through their »hundred languages« is pointed out; fostering the development of the child's identity is an important objective.

Ključne besede:comprehension of the child

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj