Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Repozitorij Univerze v Ljubljani
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Podrobno
Učitelj kot "pomemben drugi" pri oblikovanju učenčeve samopodobe
ID
Juriševič, Mojca
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-C8JVFRDV
Galerija slik
Izvleček
Psihologija samopodobe je v zadnjih dveh desetletjih naredila velik korak od teorije do konkretnih aplikacij v pedagoški praksi; k temu so veliko pripomogla spoznanja, da otrokova samopodoba pomembno vpliva na različna področja (akademska, neakademska) njegovega delovanja oziroma pomembno določa učečnevo vedenje. Te novosti pa nedvomno prinašajo s seboj tudi redefiniranje izobraževanja oziroma usposabljanje učiteljev na področju psihologije samopodobe za bolj kvalitetno pedagoško delo. Menim, da posredovanje teoretičnih znanj učiteljem o tem, kaj je samopodoba, kako se oblikuje in kakšen pomen ima v vzgojnoizobraževalnem kontekstu, še ne zadostuje, da bi učitelji v skladu s tem začeli spreminjati tudi vsoje praktično ravnanje pri pedagoškem delu. Zato namenjam v prispevku osrednje mesto učitelju kot aktivni "pomembni drugi osebi"; predstavljam nekatera sodobnejša teoretična spoznanja, ki pojasnjujejo procese oblikovanja te učiteljeve vloge, hkrati pa navajam konkretne smernice za pomoč učiteljem pri spodbujanju razvoja realne pozitivne samopodobe učencev.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
samopodoba
,
učitelji
,
učenci
,
pedagoška psihologija
,
razvoj osebnosti
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Tipologija:
1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija:
PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
Leto izida:
1996
Št. strani:
Str. 35-43
Številčenje:
Vol. 5, št. 1
PID:
20.500.12556/RUL-65556
UDK:
159.923
ISSN pri članku:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
2317129
Datum objave v RUL:
10.07.2015
Število ogledov:
3417
Število prenosov:
221
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
JURIŠEVIČ, Mojca, 1996, Učitelj kot „pomemben drugi“ pri oblikovanju učenčeve samopodobe.
Psihološka obzorja
[na spletu]. 1996. Vol. 5, no. 1, p. 35–43. [Dostopano 18 maj 2025]. Pridobljeno s: http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-C8JVFRDV
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Psihološka obzorja
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
ISSN:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
3084808
Sekundarni jezik
Jezik:
Neznan jezik
Izvleček:
Over the last two decades the psychology of self concept has done an importantstep from theory to concrete applications in school practice. This turning-points was influenced by recognitions about role of the self concept on whole pupil behavior (academic, nonacademic). These new facts should bring with them also redefinition of teachers' education in area of psychology of self concept for more effective pedagogical work. I belive that mediating the theoretical knowledge about what self concept is, how it develops and what is it's role in educational system is not enough to make teachers changing their behavior in pedagogical process. In the article I discuss about teachers like "significant others", I also present some of the new theoretical knowledge, which explains the process of developing of this teachers' role, and I present some suggestions which might help teachers in the process of encouraging the development of real positive self concept of their pupils.
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Iščem podobna dela...
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj