Vaš brskalnik ne omogoča JavaScript!
JavaScript je nujen za pravilno delovanje teh spletnih strani. Omogočite JavaScript ali pa uporabite sodobnejši brskalnik.
Nacionalni portal odprte znanosti
Odprta znanost
DiKUL
slv
|
eng
Iskanje
Brskanje
Novo v RUL
Kaj je RUL
V številkah
Pomoč
Prijava
Koncept opismenjevanja v luči sodobnih znanj o strateškem učenju
ID
Pečjak, Sonja
(
Avtor
)
URL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite
http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-LA1V24QE
Galerija slik
Izvleček
Proces opismenjevanja je pomeben proces v izobraževanju. Tradicionalni pouk je proces opismenejvanja, kot razvoj blralnih in pisnih sposobnosti, omejeval na prvo leto šolanja. Sodobni proces pa vidi v opismenjevanju razvoj kognitivnih, metakognitivnih jezikovnih spoobnosti, ki omogočajo komunikacijo s svetom. Cilj opismenjevanja je doseči stopnjo funkcionalne pismenosti učencev. K tej pismenosti pa vodi strateško učenje, ki predpostavlja urjenje učencev v učnih/bralnih strategijah in samoregulacijskih mehanizmih pri učenju/branju. Didaktično ima sodobni pouk opismenjevanja v obliko komunikacijskega modela, ki predpostavlja sistematičen in fleksibilno uravnotežen razvoj jezikovnih kmunikacijskih sposobnosti. Opismenjevanje pojmuje kot razvijanje spretnosti in sposobnosti branja, pisanja, poslušanja in govorenja ter razvijanje sposobnosti spreminjanja in reguliranja teh procesov.
Jezik:
Slovenski jezik
Ključne besede:
šole
,
opismenjevanje
,
funkcionalna pismenost
,
celostni pouk
,
opismenjevanje
,
strateško učenje
,
samoregulacijsko učenje
,
komunikacija
,
modeli
,
strategije
,
učenje
,
branje
Vrsta gradiva:
Delo ni kategorizirano
Tipologija:
1.04 - Strokovni članek
Organizacija:
FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
Leto izida:
1999
Št. strani:
Str. 77-90
Številčenje:
Letn. 8, št. 4
PID:
20.500.12556/RUL-64600
UDK:
37
ISSN pri članku:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
19583837
Datum objave v RUL:
10.07.2015
Število ogledov:
1694
Število prenosov:
214
Metapodatki:
Citiraj gradivo
Navadno besedilo
BibTeX
EndNote XML
EndNote/Refer
RIS
ABNT
ACM Ref
AMA
APA
Chicago 17th Author-Date
Harvard
IEEE
ISO 690
MLA
Vancouver
:
Kopiraj citat
Objavi na:
Gradivo je del revije
Naslov:
Psihološka obzorja
Založnik:
Društvo psihologov Slovenije
ISSN:
1318-1874
COBISS.SI-ID:
3084808
Sekundarni jezik
Jezik:
Angleški jezik
Naslov:
Concept of reading and writing in the light of contemporary knowledge about strategic learning
Ključne besede:
school
,
functional literacy
,
holistic instruction
,
literacy
,
communication model
,
strategic learning
,
reading strategies
,
self-regulated learning
,
writing and reading instruction
,
learning
,
reading
Podobna dela
Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
Nazaj