izpis_h1_title_alt

Učenje z raziskovanjem v vrtcu : problem zaprtega tipa
ID Šimic, Renata (Author), ID Turnšek, Nada (Mentor) More about this mentor... This link opens in a new window

URLURL - Source URL, Visit http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/819 This link opens in a new window

Abstract
Pri iskanju odgovorov na vprašanje, v čem se projektno učno delo bistveno razlikuje od danes prevladujočega, pretežno že tradicionalnega poučevanja, obstajajo poskusi uvrščanja projektnega učnega dela med posebne učne postopke, in sicer zaradi kriterijev, ki določajo bistveno drugačnost projektnega dela od tradicionalnega poučevanja. Novejši in sodobnejši pristopi predšolske vzgoje in učenja postajajo nujnost v učnih pristopih tudi na predšolski stopnji, saj so ključnega pomena ne le vsebinski cilji, pač pa tudi procesni; razvoj sposobnosti iskanja, urejanja informacij ter njihove analize v rešitvi problema. Z načelom aktivnega učenja je povezano spoznanje, da se predšolski otrok najbolje uči na osnovi konkretnih izkušenj in praktične udeležbe v aktivnostih. Raziskovanje je eden temeljnih principov učenja v vrtcu in ena izmed metod aktivnega učenja, ki otrokom omogoča, da z lastno aktivnostjo pridobivajo informacije in podatke ter spoznavajo in odkrivajo izkušnje. Otroci se preko metode raziskovanja naučijo, kako priti do odgovora na raziskovalno vprašanje. Otroci so v tem pristopu spodbujeni k aktivnemu in samostojnemu delu, soodgovornosti v procesu učenja, kritičnega mišljenja, načrtovanja, sodelovanja, iskanja, urejanja in dokumentiranja informacij. Naučijo se torej, "kako se učiti", kako priti po sistematični poti od "uganke" do njene rešitve. Vzgojiteljica ima v procesu raziskovanja vlogo povezovalke, organizatorke, ki omogoča otrokom dostop do informacij, pomaga pri zbiranju, urejanju in dokumentiranju le-teh. V teoretičnem delu sem se dotaknila izhodišč učenja; oblike, razlike med novejšim in tradicionalnim pristopom do učenja, sodobna koncepcija učenja in vzgoje na področju družbe, aktivno učenje, projektno učno delo in kulturna dediščina. V empiričnem oziroma raziskovalnem delu pa smo z otroki v procesu raziskovanja zaprtega tipa iskali odgovore na temo »Življenje na podeželju nekoč«. Raziskovali smo kraj, v katerem otroci živijo danes.

Language:Slovenian
Keywords:aktivno učenje
Work type:High school thesis
Typology:2.11 - Undergraduate Thesis
Organization:PEF - Faculty of Education
Place of publishing:Ljubljana
Publisher:[R. Šimic]
Year:2012
Number of pages:81 str.
PID:20.500.12556/RUL-26272 This link opens in a new window
UDC:373.2.016(043.2)
COBISS.SI-ID:9247561 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.07.2014
Views:1764
Downloads:589
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back