izpis_h1_title_alt

Učenje z raziskovanjem v vrtcu : problem zaprtega tipa
ID Šimic, Renata (Avtor), ID Turnšek, Nada (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/819 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Pri iskanju odgovorov na vprašanje, v čem se projektno učno delo bistveno razlikuje od danes prevladujočega, pretežno že tradicionalnega poučevanja, obstajajo poskusi uvrščanja projektnega učnega dela med posebne učne postopke, in sicer zaradi kriterijev, ki določajo bistveno drugačnost projektnega dela od tradicionalnega poučevanja. Novejši in sodobnejši pristopi predšolske vzgoje in učenja postajajo nujnost v učnih pristopih tudi na predšolski stopnji, saj so ključnega pomena ne le vsebinski cilji, pač pa tudi procesni; razvoj sposobnosti iskanja, urejanja informacij ter njihove analize v rešitvi problema. Z načelom aktivnega učenja je povezano spoznanje, da se predšolski otrok najbolje uči na osnovi konkretnih izkušenj in praktične udeležbe v aktivnostih. Raziskovanje je eden temeljnih principov učenja v vrtcu in ena izmed metod aktivnega učenja, ki otrokom omogoča, da z lastno aktivnostjo pridobivajo informacije in podatke ter spoznavajo in odkrivajo izkušnje. Otroci se preko metode raziskovanja naučijo, kako priti do odgovora na raziskovalno vprašanje. Otroci so v tem pristopu spodbujeni k aktivnemu in samostojnemu delu, soodgovornosti v procesu učenja, kritičnega mišljenja, načrtovanja, sodelovanja, iskanja, urejanja in dokumentiranja informacij. Naučijo se torej, "kako se učiti", kako priti po sistematični poti od "uganke" do njene rešitve. Vzgojiteljica ima v procesu raziskovanja vlogo povezovalke, organizatorke, ki omogoča otrokom dostop do informacij, pomaga pri zbiranju, urejanju in dokumentiranju le-teh. V teoretičnem delu sem se dotaknila izhodišč učenja; oblike, razlike med novejšim in tradicionalnim pristopom do učenja, sodobna koncepcija učenja in vzgoje na področju družbe, aktivno učenje, projektno učno delo in kulturna dediščina. V empiričnem oziroma raziskovalnem delu pa smo z otroki v procesu raziskovanja zaprtega tipa iskali odgovore na temo »Življenje na podeželju nekoč«. Raziskovali smo kraj, v katerem otroci živijo danes.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:aktivno učenje
Vrsta gradiva:Višješolska diplomska naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[R. Šimic]
Leto izida:2012
Št. strani:81 str.
PID:20.500.12556/RUL-26272 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2.016(043.2)
COBISS.SI-ID:9247561 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1671
Število prenosov:573
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj