izpis_h1_title_alt

Položaj in družbene možnosti deklic in deklet v EU : s poudarkom na izobraževanju
ID Ule, Mirjana (Avtor), ID Šribar, Renata (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20083-4_Ule_Sribar.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Študija obravnava prikrite mehanizme, ki učinkujejo na spolno diskriminacijo deklic in deklet v procesu izobraževanja. Z orodji empirične analize ugotavljamo diskrepanco med dekliškimi talenti in znanji na eni strani in poljem izobraževanja in poklicnega usposabljanja na drugi strani. Ugotovitvi, da se matematične in naravoslovne kompetence deklet ne realizirajo na ustreznem področju šolanja, se pridružujeta tudi ugotovitvi o manjši kibernetični pismenosti deklet in njihovi potencialni tradicionalni seksualizaciji skozi šolsko spolno vzgojo. Avtorici študije ugotavljata, da vztrajnost diskriminacijske spolne delitve izobraževalnih in poklicnih vlog temelji na neopaznih, "naravnih" vsakdanjih diskriminacijskih praksah in na spolno nesenzibiliziranih diskurzih, ki jih moč kapitala kot osrednjega gibala družbe v aktualnem trenutku še krepi.

Jezik:Slovenski jezik
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Leto izida:2008
Št. strani:Str. 301-323
Številčenje:Letn. 45, št. 3/4
PID:20.500.12556/RUL-22967 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:305:37(4-67EU)
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:27540061 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1356
Število prenosov:227
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Izvleček:
The study is dedicated to the deconstruction of the hidden mechanisms, by which gender discrimination of the girl child in the educational process is effected. Using the empirical methodological tools, we argue that the discrepancy between the girl child's talents and knowledge and the field of education and vocational training exists. The argumentation of mathematical and science literacy not being applied to the corresponding field of schooling is further extended to the topics of lesser cyber literacy in the group of girls and their potential embodying in the traditional sexual gender role through sexual education in school. The authors of the study state that the endurance of discriminatory gender roles in education and vocation is due to the discriminatory hidden, "natural" practices of everyday life, and gender non-sensitive discourses, which are encouraged by the power of the capital - the central agent of society in the contemporary time.


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj