izpis_h1_title_alt

Tujec in tuje v učbenikih : kritična diskurzivna analiza izbranih primerov iz učbenika zgodovine
ID Čepič, Mitja (Author), ID Vogrinčič Čepič, Ana (Author)

URLURL - Presentation file, Visit http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip20032cepicvogrincic.pdf This link opens in a new window

Abstract
V študiji se s stališča kritične diskurzivne ananlize lotevamo vprašanja, na kakšen način osnovnošolski učbenik zgodovine obravnava vlogo tujca in tujstva kot občega okvirnega atributa vsega tujega nasploh. S postopki kritične analize diskurza smo poskušali na reprezentativnih primerih pokazati na nemalokrat sporne implikacije, pogosto ponavljajoča se prikrita sporočila in kvazisamoumevne predpostavke, zakodirane v besedilu zgodovinskega učbenika. Ugotovimo lahko, da se v učbeniku srečujemo s konstrukcijo nacionalne identite skozi diferenciacijo od tujcev na eni in s konstrukcijo evropske civilizacijske identitete z diferenciacijo od absulutnega na drugi strani.

Language:Slovenian
Keywords:učbeniki za osnovne šole, diskurz, učbenik zgodovine, tujec, implikatura, zamišljene skupnosti, ideologija, teorija relevance
Work type:Not categorized
Typology:1.01 - Original Scientific Article
Organization:FDV - Faculty of Social Sciences
Year:2003
Number of pages:Str. 313-334
Numbering:Let. 40, št. 2
PID:20.500.12556/RUL-22331 This link opens in a new window
UDC:372.893:373.4:172.15
ISSN on article:0040-3598
COBISS.SI-ID:22004317 This link opens in a new window
Publication date in RUL:11.07.2014
Views:1796
Downloads:274
Metadata:XML DC-XML DC-RDF
:
Copy citation
Share:Bookmark and Share

Record is a part of a journal

Title:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Shortened title:Teor. praksa
Publisher:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 This link opens in a new window

Secondary language

Language:English
Abstract:
The paper deals with a question how one of the Slovenian elementary school history textbook treats the role of a foreigner and the concept of foreignness in general. Using the critical discourse analysis and referring to the representative examples, the authors tried to point at often-dubious assumptions and repeated implicit messages, hidden in the history textbook. The analysis revealed through the differentiation from the foreigners, while constructing the European identity through differention from the absolute other.

Keywords:discourse, textbooks for primary schools, foreigner, history textbooks, imagined communities, ideology, theory of relevance

Similar documents

Similar works from RUL:
Similar works from other Slovenian collections:

Back