izpis_h1_title_alt

It is all up to me : access to education and the discourse of individual responsibility
ID Razpotnik, Špela (Avtor)

URLURL - Predstavitvena datoteka, za dostop obiščite http://dk.fdv.uni-lj.si/db/pdfs/tip2011_5_Razpotnik.pdf Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Todayʼs young people are considered the most educated generation ever, yet their (employment) perspectives are uncertain, the job market is open to them yet offers changed conditions that every day seem to be more exploitative. The transitions of young people to work have in the past decades become prolonged, diversified, unstable and uncertain. In the course of destandardisation such transitions have become fragmented. Inequality has also changed in terms of its forms of reproduction and consequences. Success or failure in education are increasingly ascribed to individual decisions and performance in line with the individual responsibility discourse. Even in these new circumstances, education is still a key factor in reproducing structures of social inequality. The article explores dimensions of inequality reproduced by the education system, especially the role of social status and ethnicity. These dimensions (and their intersections) are placed in opposition to the idea of individual responsibility that seems to be an explanation of inequalities in educational success, transitions or access according to all of the reference groups included in the presented research (students, parents, teachers and other school experts).

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:družbena neenakost, izobraževanje, odgovornost
Vrsta gradiva:Delo ni kategorizirano
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Leto izida:2011
Št. strani:Str. 1446-1465, 1546
Številčenje:Letn. 48, št. 5
PID:20.500.12556/RUL-22284 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364-78
ISSN pri članku:0040-3598
COBISS.SI-ID:8987465 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:11.07.2014
Število ogledov:1487
Število prenosov:167
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Teorija in praksa : revija za družbena vprašanja
Skrajšan naslov:Teor. praksa
Založnik:Fakulteta za družbene vede
ISSN:0040-3598
COBISS.SI-ID:763652 Povezava se odpre v novem oknu

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Mladi danes veljajo za najbolj izobraženo generacijo do zdaj, medtem ko so njihove zaposlitvene vizije negotove, trg dela pa jim je odprt pod spremenjenimi pogoji, ki so vsak dan bolj izkoriščevalski. Tranzicije mladih na trg dela so se v zadnjih desetletjih podaljšale in postale destandardizirane, raznolike, negotove ter fragmentirane. Tudi reprodukcija neenakosti je zadobila nove oblike. Ne/uspeh v izobraževanju se v skladu z diskurzom individualne odgovornosti vse pogosteje pripisujeta individualnim odločitvam. Tudi v tako spremenjenih okoliščinah, je izobrazba še vedno ključni dejavnik družbene neenakosti. V članku so raziskane dimenzije neenakosti, reproducirane s strani izobraževalnega sistema, posebej še vloga družbenega statusa in etnične pripadnosti. Omenjene dimenzije (in njihova presečišča) so postavljena nasproti ideji individualne odgovornosti, ki se zdi kot vse bolj pogosta razlaga za neenakosti v izobraževanju, ki jo podajajo vse referenčne skupine, vključene v predstavljeno raziskavo (dijaki, starši, učitelji in ostali šolski eksperti).


Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj