Podrobno

Doživljanje gledališkega procesa skozi oči osnovnošolcev : magistrsko delo
ID Logar, Nika (Avtor), ID Vidrih, Alenka (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (753,82 KB)
MD5: D8917594C549FBDE9B774415DD528A10

Izvleček
Namen raziskave je bil spremljati doživljanja otrok v gledališki skupini. Opazovala sem njihovo počutje in socialno-emocioanlne spretnosti. Te so samozavedanje, samouravnavanje, socialno zavedanje, spretnosti v odnosih in odgovorno sprejemanje odločitev. Poleg tega je bil namen ugotoviti tudi, katera dejanja otroci zaznvajo kot pomembna za razvoj teh spretnosti. V teoretičnem delu so opredeljene socialno-emocionalne spretnosti ter njihov razvoj, pomen skupnosti za razvoj posameznika, v katerem je posebej poudarjena vloga vodje, ter povezava med gledališčem in socialno-emocionalnimi spretnostmi. Raziskava je bila izvedena s kvalitativnim pristopom in z elementi kvantitativnega pristopa. Udeleženci raziskave so bili otroci gledališke skupine, stari od 9 - 14 let. Podatki so bili zbrani pred gledališkim procesom in po njem s polstrukturiranimi individualnimi intervjuji, polstrukturiranim intervjujem v fokusni skupini, z opazovanjem in vprašalnikom RSES. Ugotovitve kažejo na razvoj socialno-emocionalnih spretnosti pri večini udeležencev. Največji napredek je bil zaznan na področju spretnosti v odnosih, za njim pa na področjih samozavedanja in samouravnavanja. Otroci so za njihovo dobro počutje in razvoj socialno-emocionalnih spretnosti velik pomen pripisali aktivni udeležbi, ustvarjalnosti in druženju s sovrstniki. Pomembno vlogo so pripisali tudi vodji skupine. Ugotovitve te raziskave kažejo, da je gledališka skupina lahko varno spodbudno okolje za razvoj socialno-emocionalnih spretnosti.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Gledališče, skupnost, vodja, otroci, socialno-emocionalno učenje, samozavest
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:N. Logar
Leto izida:2025
Št. strani:90 str.
PID:20.500.12556/RUL-174525 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:792(043.2)
COBISS.SI-ID:251875331 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.10.2025
Število ogledov:169
Število prenosov:36
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Primary school pupils’ perspectives on experiencing the theatre process
Izvleček:
The purpose of the study was to monitor the experiences of children in a theater group. I observed their well-being and social-emotional skills. These include self-awareness, self-regulation, social awareness, relationship skills, and responsible decision-making. In addition, the aim was to determine which actions children perceive as important for the development of these skills. The theoretical part defines social-emotional skills and their development, the importance of community for individual development, with a special emphasis on the role of the leader, and the connection between theater and social-emotional skills. The research was conducted using a qualitative approach with elements of a quantitative approach. The participants in the research were children in a theater group, aged 9-14. Data were collected before and after the theater process through semi-structured individual interviews, a semi-structured focus group interview, observation, and the RSES questionnaire. The findings indicate the development of social-emotional skills in most participants. The greatest progress was observed in the area of relationship skills, followed by self-awareness and self-regulation. The children attributed great importance to active participation, creativity, and socializing with peers for their well-being and the development of social-emotional skills. An important role was also attributed to the group leader. The findings of this study show that a theater group can be a safe and supportive environment for the development of social-emotional skills.

Ključne besede:theater, community, leader, children, social-emotional learning, self-confidence

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj