Podrobno

Vpliv e-govoric na nakupno odločanje v turizmu : magistrsko delo
ID Kuštrin, Kaja (Avtor), ID Podnar, Klement (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,57 MB)
MD5: B69DCB0F74B51583F401295432119466

Izvleček
Sodobni potrošniki se zaradi informacijske zasičenosti in količine razpoložljivih produktov na tržišču v nakupnem procesu vse težje odločajo. Za olajšanje nakupnega odločanja so se včasih obračali na govorice od ust do ust, danes pa vse bolj uporabljajo elektronske govorice. Ta vrsta neformalnega komuniciranja o produktih je še toliko bolj pomembna na področju turizma, kjer potrošniki zaradi same neoprijemljive narave produkta ob nakupu doživljajo višje zaznano tveganje in negotovost. Cilj pričujočega dela je bil raziskati vpliv spletnih ocen na namero rezervacije hotela. Skozi prizmo modela verjetnosti obdelovanja sporočil, ki potrošnikovo obdelavo prepričevalnih sporočil ločuje na dve poti, smo preučevali vpliv izbranih dejavnikov obeh poti na sprejemanje informacij spletnih ocen ter vpliv sprejemanja informacij na namero rezervacije hotelske namestitve. Rezultati raziskave so pokazali, da je rangiranje hotela (periferna pot, površinska obdelava informacij) najmočnejši napovednik sprejemanja informacij spletnih ocen, medtem ko sta relevantnost in dodana vrednost informacij (centralna pot, poglobljena obdelava informacij) šibkejša, a še vedno pomembna vpliva. To nakazuje, da so potrošnikom informacijske bližnjice pomembnejše od vsebine spletnih ocen. Potrošnikovo sprejemanje informacij se je pokazalo kot srednje močan vpliv na potrošnikovo namero rezervacije hotela. Zaključimo lahko, da motivacija ali sposobnost za obdelovanje spletnih ocen hotelskih namestitev variira, vendar sprejem informacij vodi do pozitivne namere rezervacije hotela.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:e-govorice, komuniciranje, potrošniki, vedenje, turizem
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FDV - Fakulteta za družbene vede
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:K. Kuštrin
Leto izida:2025
Št. strani:1 spletni vir (1 datoteka PDF (84 str.))
PID:20.500.12556/RUL-170404 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:366.1:338.48(043.2)
COBISS.SI-ID:244588035 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:04.07.2025
Število ogledov:207
Število prenosov:27
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:The influence of e-WOM on purchase decision-making in tourism
Izvleček:
Modern consumers are nowadays finding it increasingly difficult to make purchasing decisions due to the overwhelming amount of information and the wide range of available products on the market. In the past, they relied on word-of-mouth to aid their decision-making, but today, they increasingly turn to electronic word-of-mouth. This type of informal communication about products is particularly important in the field of tourism, where the intangible nature of the product leads consumers to experience higher perceived risk and uncertainty when making a purchase. The aim of this thesis was to investigate the influence of online travel reviews on consumers’ intention to book a hotel. Through the lens of the Elaboration Likelihood Model, which distinguishes between two routes of consumer processing of persuasive messages, we examined the influence of selected factors from both routes on the adoption of online review information and the influence of information adoption on booking intention. The results of the study showed that hotel ranking (peripheral route, low elaboration) is the strongest predictor of online review information adoption, whereas the relevance and added value of the information (central route, high elaboration) are weaker, but still significant predictor. This implies that consumers favor informational shortcuts over online review content. Furthermore, consumers’ information adoption proved to be a moderately strong influence on their booking intention. These findings indicate that not all travelers are equally motivated or capable of processing online travel reviews, but information adoption leads to a positive intention to book a hotel.

Ključne besede:e-WOM, communication, consumers, behaviour, tourism

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj