Podrobno

Prepričanja študentov fizioterapije o pozni odraslosti : diplomsko delo
ID Polc, Daneja Lorela (Avtor), ID Kavčič, Tina (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Jakovljević, Miroljub (Recenzent)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (509,88 KB)
MD5: D6401E7473085ECB144696D02DF7693C

Izvleček
Uvod: Staranje ljudi je kompleksen proces, ki vpliva na fiziološke, psihološke in socialne vidike življenja. S staranjem se v telesu dogajajo številne degenerativne spremembe, ki vodijo do zmanjšanja telesne učinkovitosti. Poleg telesnih sprememb se pojavljajo tudi spremembe v spoznavnem delovanju, ki vključujejo slabšanje nekaterih spoznavnih sposobnosti, medtem ko se druge ohranjajo ali celo izboljšujejo. Socialno staranje prinaša izgubo socialnih vlog, kar lahko vodi do občutka osamljenosti in izolacije, kljub temu pa je večina starejših odraslih razmeroma zadovoljnih s svojim življenjem. Poznavanje dejstev o staranju in starejših odraslih je ključno za razumevanje izzivov, s katerimi se starejši soočajo, in za oblikovanje ustreznih terapevtskih pristopov. Namen: Namen diplomskega dela je bil raziskati prepričanja študentov fizioterapije o pozni odraslosti ter njihovo raven pozitivne in negativne pristranosti do starejših odraslih. Metode dela: Uporabljena je bila kvantitativna metoda raziskovanja, ki vključuje analizo vprašalnika, izpolnjenega s strani študentov fizioterapije na začetku in koncu študija. Raziskava se osredotoča na merjenje znanja o telesnem in psihološkem delovanju starejših odraslih in njihovem duševnem zdravju ter na izražanje pristranosti do njih. Rezultati: Študenti prvega letnika imajo razmeroma najboljše znanje o telesnem delovanju v pozni odraslosti in razmeroma najslabše znanje na področju duševnega zdravja starejših odraslih. Študenti tretjega letnika izkazujejo več znanja o psihološkem delovanju v pozni odraslosti v primerjavi s prvim letnikom, medtem ko pri ostalih vidikih ni bilo značilnih sprememb. Opazne so precejšnje medosebne razlike v prepričanjih, kar kaže na kompleksnost mnenj znotraj študentske populacije. Razprava in zaključek: Pomembno je, da se študenti zavedajo svojih pristranosti do pozne odraslosti, saj lahko ta prepričanja vplivajo na njihove terapevtske pristope do starejših odraslih. Priporočljivo je, da se v izobraževalne programe vključijo vsebine, ki spodbujajo razumevanje in empatijo do starejših odraslih, kar je ključno za zagotavljanje kakovostne oskrbe. S tem se lahko zmanjša stigmatizacija, povezana s staranjem, in izboljša kakovost življenja starejših posameznikov. Raziskava tako prispeva k boljšemu razumevanju odnosa študentov fizioterapije do pozne odraslosti ter posredno k spodbujanju pozitivnih in empatičnih terapevtskih pristopov do starejših odraslih.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:diplomska dela, fizioterapija, starejši odrasli, prepričanja, pristranost, izobraževanje
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:ZF - Zdravstvena fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[D. L. Polc]
Leto izida:2024
Št. strani:29 str.
PID:20.500.12556/RUL-166497 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.8
COBISS.SI-ID:223469571 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:15.01.2025
Število ogledov:449
Število prenosov:101
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Physiotherapy students' beliefs about late adulthood : diploma work
Izvleček:
Introduction: Aging is a complex process that affects the physiological, psychological, and social aspects of life. With aging, numerous degenerative changes occur in the body, leading to reduced physical efficiency. In addition to physical changes, there are also changes in cognitive functions, including the decline of some cognitive abilities, while others are maintained or even improved. Social aging brings a loss of social roles, which can lead to feelings of loneliness and isolation, yet most older adults are relatively satisfied with their lives. Understanding the facts about aging and older adults is crucial for recognizing the challenges they face and for developing appropriate therapeutic approaches. Aim: The aim of the thesis was to explore the beliefs of physiotherapy students about late adulthood and their levels of positive and negative biases toward older adults. Methods: A quantitative research method was used, involving the analysis of a questionnaire completed by physiotherapy students at the beginning and end of their studies. The research focuses on measuring knowledge about the physical and psychological functioning of older adults and their mental health, and the expression of biases toward them. Results: First-year students show relatively the best knowledge regarding physical functioning in late adulthood and relatively the poorest knowledge in the area of mental health of older adults. Third-year students demonstrate more knowledge about psychological functioning in late adulthood compared to first-year students. However, there are considerable interpersonal differences in students' beliefs, highlighting the complexity of opinions within the student population. Discussion and Conclusion: Students should be aware of their biases toward late adulthood, as these beliefs can influence their therapeutic approaches with older adults. It is recommended that educational programs include content that promotes understanding of late adulthood and empathy for older adults, which is essential for providing quality care. This can help reduce the stigmatization associated with aging and improve the quality of life for older individuals. The research thus contributes to a better understanding of the attitudes of physiotherapy students toward late adulthood and indirectly promotes positive and empathetic therapeutic approaches to older adults.

Ključne besede:diploma theses, physiotherapy, older adults, beliefs, bias, education

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj