Podrobno

E-poslovanje in digitalizacija poslovanja v izbranem javnem zavodu : diplomsko delo
ID Kaplan, Darja (Avtor), ID Keržič, Damijana (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (753,12 KB)
MD5: 083DE6AC1D5EECB713E3861F4A1067A3

Izvleček
Pandemija covida-19 je organizacije hitro in nepričakovano prisilila k elektronskemu poslovanju. Hitremu razvoju informacijskih tehnologij in digitalnih storitev so morala slediti tudi področja javnih storitev, pri čemer so bile ključne rešitve varovanja osebnih podatkov in sistemi, ki omogočajo varno identifikacijo in avtentikacijo uporabnikov za dostop do digitalnih storitev. Objavljene raziskave kažejo, da e-poslovanje in digitalizacija javnih storitev prispevata k izboljšanju poslovnih procesov, vendar poleg prednosti prineseta tudi slabosti. Diplomsko delo obravnava vpliv digitalizacije in e-poslovanja na delovanje izbranega javnega zavoda, Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju ZPIZ). S hitrim razvojem informacijskih in digitalnih tehnologij se je v času od pandemije covida-19 precej spremenil način njegovega delovanja. Predstavljena so ključna področja digitalnih storitev v izbranem javnem zavodu, namenjena pretežno starejši generaciji. Empirični del zajema tako kvalitativni del raziskovanja z opravljenim intervjujem z zaposlenim v Enotnem klicnem centru glede uporabe digitalnih storitev kot kvantitativni del raziskovanja, v katerem je opravljen pregled statističnih podatkov iz letnih poročil ZPIZ. Letna poročila v obdobju od leta 2018 do vključno leta 2023 kažejo, da je spletnih uporabnikov ZPIZ vse več, prav tako se postopoma veča ponudba digitalnih storitev. Kljub temu pa je iz intervjuja z zaposlenim glede pomoči uporabnikom razvidno, da je primanjkljaj pri najosnovnejših digitalnih veščinah še vedno prisoten, kar kaže na pomen prizadevanj v dvig digitalne pismenosti celotne populacije. V zaključku diplomskega dela so podani predlogi z namenom doseganja večje učinkovitosti digitalnih storitev in zadovoljstva uporabnikov.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:e-poslovanje, digitalizacija, digitalne storitve, starejša generacija, javni zavod
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FU - Fakulteta za upravo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[D. Kaplan]
Leto izida:2024
Št. strani:X, 40 str.
PID:20.500.12556/RUL-165620 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:35:004(497.4)(043.2)
COBISS.SI-ID:218808835 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:10.12.2024
Število ogledov:280
Število prenosov:57
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
KAPLAN, Darja, 2024, E-poslovanje in digitalizacija poslovanja v izbranem javnem zavodu : diplomsko delo [na spletu]. Diplomsko delo. Ljubljana : D. Kaplan. [Dostopano 19 maj 2025]. Pridobljeno s: https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?lang=slv&id=165620
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:E-commerce and digitalisation operations in selected public institution
Izvleček:
The COVID-19 pandemic quickly and unexpectedly stimulated organisations to e-business. The rapid development of IT and digital services had to be matched by public service areas, involving personal data protection solutions and systems that allow secure identification and authentication of users to access digital services. Published research shows that e-commerce and the digitisation of public services contribute to improving business processes, bringing advantages, but also disadvantages. This diploma thesis examines the impact of digitisation and e-business on operations of a selected public institution, i.e. the Pension and Disability Insurance Institute of Slovenia. The rapid development of information and digital technologies since the Covid-19 pandemic has changed its operation. The key areas of digital services in the selected public institution are presented, mainly targeting the older generation. The empirical part comprises both a qualitative research part, including an interview conducted with a single call centre employee regarding the use of digital services, and a quantitative research part, in which a review of statistical data collected from annual reports of the Institute is conducted. The annual reports for the 2018–2023 period show that the number of online users of the Institute is increasing, and that the range of digital services is also gradually growing. Nevertheless, an interview with an employee on user assistance shows an on-going deficit in the most basic digital skills, which indicates the importance of efforts to raise the digital literacy of the entire population. The paper concludes with a number of suggestions with a view to improving the effectiveness of digital services and user satisfaction.

Ključne besede:e-business, digitisation, digital services, older generation, public institution

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
  1. Evaluating web content extraction algorithms
  2. Recommender system for a web store
  3. [Augmented browsing]
  4. [System for analysis of website traffic]
  5. Computer controlled UHF antena
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:
  1. Spletno nakupovanje in pravice potrošnikov

Nazaj