izpis_h1_title_alt

Primerjava uporabe vmesnikov Arduino in Vernier pri praktičnem pouku biologije na srednjih šolah in gimnazijah
ID Rojs, Žiga (Avtor), ID Belušič, Gregor (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,23 MB)
MD5: FEE68D5AFC36D0ADF3DD3D2058616F1B

Izvleček
Informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) se v šolah uporabljajo v vseh panogah, vendar pa se uporaba razlikuje med šolami, programi in izvajalci. S poskusi na srednjih šolah smo preverili učinkovitost uporabe dveh najpogostejših računalniških vmesnikov za pouk naravoslovja in tehnike, Vernier in Arduino. V poskusu smo vmesnika uporabili za dokazovanje CO2 v izdihanem zraku. Udeležence, 99 dijakov iz treh srednjih šol, smo razdelili v skupine in poskus opravili v treh različicah; z uporabo Vernierja, z uporabo Arduina in z uporabo apnice oz. brez uporabe IKT. Po tem, ko so je posamezna skupina opravila vse poskuse, so njeni člani izpolnili vprašalnik, s katerim smo pridobili podatke, kot so priljubljenost in všečnost posameznega poskusa, predhodne izkušnje, razpoložljivost IKT naprav pri pouku. Učinkovitost uporabe posameznega načina izvedbe smo opredelili kot povprečje vrednosti kategorij cena, preprostost uporabe, količine potrebnega dela, zanimivost in všečnost. Ugotovili smo, da je v direktni primerjavi med uporabo dveh vmesnikov Arduino bolj učinkovit od Vernierja. V primerjavi z poskusom brez IKT, pa je bil najbolj učinkovit poskus z apnico. Dijaki so večinoma odgovorili, da se jim zdi povezava med programiranjem ter biologijo smiselna, a so hkrati odgovorili, da se zaradi uporabe vmesnikov pri vaji niso bolj udejstvovali kot običajno. Dosedanji izsledki raziskav glede primerjave uporabe IKT ali neposredne izkušnje so nasprotujoči. Na razlike vplivajo način uporabe IKT, demografska sestava učencev, predmet raziskovanja. Za boljše razumevanje razlik bo potrebno opraviti še dodatne raziskave.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:IKT, Arduino, Vernier, digitalizacija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:BF - Biotehniška fakulteta
Založnik:[Ž. Rojs]
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-165299 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.4:57-057.87(043.2)
COBISS.SI-ID:217364739 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:30.11.2024
Število ogledov:34
Število prenosov:4
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Comparing the use of Vernier and Arduino computer interfaces at practical classes of biology in grammar and vocational high schools
Izvleček:
Information and communication technologies (ICT) are used in schools across all industries, but usage varies between schools, programs and providers. Through experiments in secondary schools, we verified the effectiveness of using the two most common microcontrollers for science and technology lessons, Vernier and Arduino. In the experiment, we used them to prove CO2 in the exhaled air. The participants, 99 students from three high schools, were divided into groups and the experiments were performed in three versions; using Vernier, using Arduino and using lime or without the use of ICT. After each group completed all the experiments, its members filled out a questionnaire, which was used to collect data such as the popularity and liking of the individual experiment, previous experience, available ICT devices in the lesson. We defined the efficiency of using an individual method of implementation as the average values of the category’s of price, ease of use, amount of work required, interestingness and likeability. We found out, that in a direct comparison using the two interfaces, the Arduino is more efficient than the Vernier. Compared to the experiment without ICT, however, the experiment with lime was the most effective. The students mostly answered that they think the connection between programming and biology makes sense, but at the same time they answered that the use of interfaces did not make them more engaged in the exercise than usual. To date, research findings comparing ICT use with direct experiences are conflicting. The result differ because of different ways of using ICT, the demographic composition of the students, the subject of research. Further research will be needed to better understand the differences.

Ključne besede:ICT, Arduno, Vernier, digitalization

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj