izpis_h1_title_alt

Delo z družinami s številnimi izzivi : magistrsko delo
ID Bartol, Maša (Avtor), ID Razpotnik, Špela (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,81 MB)
MD5: A1B3F31B7D6685539C9D1019EE10EC20

Izvleček
Magistrsko delo temelji na delu s socialno šibkejšimi družinami, družinami s številnimi izzivi, ranljivimi družinami ter s tem pridobljenimi izkušnjami. Teoretični del se ukvarja z različnimi pojmovanji družin s številnimi izzivi, katere druži skupni faktor socialne izključenosti, revščine in številni rizični dejavniki. Obravnavane so obstoječe prakse dela z družinami s številnimi izzivi v Sloveniji ter pretekle iniciative, ki so pripomogle k razvoju dela z družino. Preučevane so povezave in vzroki socialne izključenosti s potisnjenostjo na družbeno obrobje, kar se je izkazalo kot pomemben dejavnik pri družbenemu položaju družin. V nadaljevanju je izpostavljen pomen dela z družino v njihovem življenjskem polju, prednosti tovrstnega pristopa ter proces podpore družinam s številnimi izzivi in vloga strokovnega delavca v celotnem procesu podpore. Ob koncu so umeščeni še socialno-pedagoški pristopi v kontekst dela z družinami s številnimi izzivi. V empiričnem delu je s pomočjo študije več primerov raziskano delo z družinami s številnimi izzivi. V analizi so uporabljeni zapisi iz lastnega raziskovalnega dnevnika, le ta je vseboval podrobne zapise terenskega dela, opravljenega s šestimi družinami. Zastavljena raziskovalna vprašanja se nanašajo na delo z družinami s številnimi izzivi, rizične in varovalne dejavnike v družini ter okolju in navsezadnje na sodelovanje z institucijami, v katere so vpete družine s številnimi izzivi. Rezultati so pokazali, da delo zaobjema zelo širok spekter pomoči in podpore, ki je fleksibilna ter prilagojena potrebam družin oz. njihovim družinskih članov. Izkazalo se je, da se družine srečujejo s številnimi rizičnimi dejavniki, ki so pogosto odraz družbenega okolja, v katerem živijo, hkrati je število varovalnih dejavnikov nesorazmerno z rizičnimi, ki prevladujejo. Izpostavljen je tudi pomen sodelovanja z institucijami, hkrati so problematizirana razmerja moči v odnosu institucij do družin s številnimi izzivi. Ugotovitve raziskave lahko služijo kot pomembno izhodišče pri razumevanju in samem delu z družinami, ki potrebujejo podporo pri premeščanju raznih stisk.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Delo z družino, družine s številnimi izzivi, socialna izključenost, podpora, usmerjena v življenjski vsakdan uporabnika, razmerje moči, socialno delo z družino
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:M. Bartol
Leto izida:2024
Št. strani:80 str.
PID:20.500.12556/RUL-164359 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:364.4-055.5/.7(043.2)
COBISS.SI-ID:213394435 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:23.10.2024
Število ogledov:72
Število prenosov:11
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Working with Multi-Challenged Families
Izvleček:
This master thesis is based on the experiences of, and the author’s work with, socially vulnerable and multi-challenged families, in Slovenia. The thesis is composed of two parts. The theoretical part deals with the different conceptions of families facing multiple challenges, all of which share the common factors of social exclusion, poverty, and a range of other risk factors. It presents existing practices of work with families with multiple challenges in Slovenia, as well as past initiatives that have contributed to the development of work with families. The causes of social exclusion and marginalization, which has been shown to be an important factor in the social situation of families, are discussed. This thesis highlights the importance of home-based family work, the benefits of this approach, the process of supporting families with multiple challenges, and the role of the professional in the complete support process. It places social pedagogical approaches within the context of working with families with multiple challenges. The empirical part of the research uses a multiple case study to explore work with multi-challenged families. The analysis uses records from the researcher's own research diary, which contained detailed records of fieldwork carried out with six families. The research questions raised relate to working with families with multiple challenges, risk and protective factors in the family and the surrounding environment, and to working with institutions that support families with multiple challenges. The results show that this type of work covers a very wide range of supports, which are flexible and adapted to meet the needs of families or individual family members. Furthermore, the research results also show that families face a number of risk factors, often reflecting the social environment in which they live, while at the same time the number of protective factors is disproportionate to the risk factors. The study also highlights the importance of cooperation with institutions and assesses the power dynamics in the relationship between these institutions and families facing multiple challenges. The findings of the research can serve as an important starting point in understanding, and working with, families who need support in navigating the hardships and risk situations in their everyday lives.

Ključne besede:Working with families, multi-challenged families, social exclusion, support focused on the everyday life of the user, power ratio

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj