izpis_h1_title_alt

Vpliv spreminjajočih okoliščin na učence z ADHD ter učence s čustveno-vedenjskimi motnjami pri likovnem izražanju in pogled umetnostne terapije na delo z otroki s posebnimi potrebami : magistrsko delo
ID Jarc, Tina (Avtor), ID Podobnik, Uršula (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,05 MB)
MD5: DBAEC5E08539C00F5DBEAA536F12EF39

Izvleček
V magistrskem delu smo se osredotočili na odzive otrok z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti (v nadaljevanju ADHD) ter s čustveno-vedenjskimi motnjami (v nadaljevanju ČVM), ko so soočeni z določeno nepredvideno situacijo pri likovnem ustvarjanju. V teoretičnem delu smo predstavili motnjo pozornosti in hiperaktivnosti ter čustveno-vedenjske motnje. Gre za posebni potrebi, ki precej vplivata na izvajanje različnih dejavnosti v šolskem procesu. Učenci s tovrstnimi posebnimi potrebami potrebujejo določene prilagoditve, s katerimi jim učitelj omogoči ustrezne pogoje za uspešno napredovanje, obenem pa mora zagotoviti ustrezne pogoje za delo in napredovanje tudi vsem ostalim učencem v razredu. Da bi lahko predvideli odzive otrok z ADHD in s ČVM, smo želeli uvideti, ali določene nepredvidene spremembe v ustvarjalnem procesu pri likovni vzgoji predstavljajo potencialno oviro pri izvedbi pedagoškega procesa ali ne, saj je na tak način laže načrtovati optimalne pogoje za izvedbo likovne dejavnosti. Ker je v raziskovanju terapevtskih metod svoj potencial izkazala tudi likovna umetnost, se je na njenih temeljih osnovala likovna terapija. V teoretičnem delu zato predstavimo njene značilnosti in posebnosti glede na primarne namene ter ugotavljamo morebitne možnosti vnosa določenih strategij v šolski predmet likovna umetnost, ko se srečujemo z otroki z ADHD in s ČVM. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo, v katero so bili vključeni učenci iz dveh 4. razredov osnovne šole. Poleg tega smo izvedli še intervju s strokovnjakinjo likovne terapije, ki nam je podala svoje mnenje o prednostih in morebitnih omejitvah umetnostne terapije. Podatke v empiričnem delu, ki so bili potrebni za raziskavo, smo pridobili s pomočjo tehnik opazovanja, anketiranja in intervjuvanja. Ugotovili smo, da so učenci z motnjo pozornosti in hiperaktivnosti ter učenci s čustveno-vedenjskimi motnjami bolj burno reagirali, ko smo med likovnim procesom dodali motnjo. Zaradi nepričakovane spremembe so doživeli opazne frustracije, nekateri so celo odklonili nadaljevanje likovnega ustvarjanja, drugi pa so za dokončanje likovnega izdelka potrebovali veliko spodbude in vodenja s strani učitelja. Z intervjujem smo dobili vpogled v delo terapevta, ki zatrjuje, da umetnostna oziroma v našem primeru likovna terapija pozitivno vpliva na duševno zdravje vseh, tudi na otroke s posebnimi potrebami. Če terapevt izbere primerno aktivnost in tehnike, ki so prilagojene potrebam in težavam posameznika, lahko otrok s terapijo prepozna svoja čustva in občutke, se nauči strategij za obvladovanje svojih čustev in vedenja ter pridobiva pozitivno samopodobo, pozornost in socialne veščine.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:motnja pozornosti in hiperaktivnost, čustveno-vedenjske motnje, stiska, likovna umetnost, umetnostna terapija
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Jarc
Leto izida:2024
Št. strani:73 str.
PID:20.500.12556/RUL-162931 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:615.851(043.2)
COBISS.SI-ID:209556227 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:29.09.2024
Število ogledov:96
Število prenosov:18
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Impact of changing circumstances on ADHD and emotional behavioral disorder students in art expression and an art therapy perspective on working with children with special needs
Izvleček:
In the master's thesis, we focused on the responses of children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) and emotional-behavioral disorders (EBD) when faced with certain unforeseen situations during art creation. In the theoretical part, we presented attention deficit hyperactivity disorder and emotional-behavioral disorders. These are special needs that significantly impact the execution of various activities in the educational process. Students with such special needs require specific adjustments that allow the teacher to provide appropriate conditions for their successful progress, while also ensuring suitable working conditions for all other students in the class. To predict the responses of children with ADHD and EBD, we aimed to understand whether certain unforeseen changes in the creative process during art education pose a potential obstacle to the implementation of the pedagogical process. This understanding helps in planning optimal conditions for the execution of art activities. Given that art has shown potential in researching therapeutic methods, art therapy was developed based on its foundations. Therefore, in the theoretical part, we present its characteristics and specifics concerning its primary purposes and explore potential strategies for incorporating certain strategies into the school subject of art when dealing with children with ADHD and EBD. In the empirical part, we conducted a study involving students from two fourth-grade primary school classes. Additionally, we conducted an interview with an art therapy expert, who provided her opinion on the advantages and possible limitations of art therapy. The data necessary for the research in the empirical part were obtained through observation, surveys, and interviews. We found that students with attention deficit hyperactivity disorder and students with emotional-behavioral disorders reacted more intensely when disruption was introduced during the art process. Due to the unexpected change, they experienced noticeable frustration; some even refused to continue with the art creation, while others required significant encouragement and guidance from the teacher to complete their art project. Through the interview, we gained insights into the work of the therapist, who asserts that art therapy, or in our case, visual art therapy, positively affects the mental health of all individuals, including children with special needs. Suppose the therapist selects appropriate activities and techniques tailored to the needs and issues of the individual. In that case, the child can recognize their emotions and feelings through therapy, learn strategies for managing their emotions and behavior, and develop positive self-esteem, attention, and social skills.

Ključne besede:attention deficit hyperactivity disorder, emotional and behavioral disorders, distress, visual arts, art therapy

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj