Doktorsko delo se osredotoča na kreativno širitev koncepta mehke moči (MM). To dosežemo z interdisciplinarnim prepletanjem konceptov in teorij moči iz mednarodnih odnosov, mednarodne politične ekonomije, mednarodnega poslovanja in vedenjske ekonomije. Na tak način Nyejeva taksonomija o MM (2011), Lukesovi (1974) trije obrazi moči skupaj s Foucaultovim razumevanjem moči (Foucault, 1977; v Hay, 2002), Barnettova in Duvallova taksonomija moči (2005), Strangejeve (1988) razsežnosti strukturne moči in Thalerjeva teorija dregljaja (Thaler in Sunstein, 2021) na različne načine obogatijo koncept MM. Tako razširjeno analitično ogrodje omogoča podrobno razumevanje MM. Z uporabo takšnega orodja ta doktorska disertacija obravnava razsežnosti MM kitajskih izhodnih neposrednih tujih investicij (NTI) v EU. Tako je doseženo globlje razumevanje teh procesov, raziskava pa doktorski disertaciji zagotavlja nadgradnjo dosedanjih preučevanj. V okviru doktorske disertacije so preučevane štiri dimenzije kitajskih NTI v EU: 1) pasivni vpliv ali zaznave; (2) aktivni posredni vpliv ali institucionalna moč, ki temelji na programski zasnovi; (3) sposobnost ustvarjanja neposrednih učinkov na cilj ali strukturno moč; in (4) možnosti za sočasne učinke MM na podlagi kritičnega sklopa MM. Štiri raziskovalna vprašanja so empirično obravnavana z različnimi metodologijami, katere so možne na osnovi razpoložljivih podatkov. Glavni zaključki so: (1) kitajske izhodne NTI so med najmanj pomembnimi, pogled ZDA na Kitajsko pa je najpomembnejši dejavnik, ki oblikuje kitajski koncept mehke moči; (2) Sposobnost določanja agende kitajskih izhodnih NTI je posledica gospodarskega sodelovanja, vendar obstajajo nasprotujoči dregljaji. Ti se nanašajo na skupne vrednote, ki jih gojita EU in ZDA ter podobnosti njunih političnih sistemov in sorodna ali celo skupna varnostna vprašanja; (3) Strukturna zmožnost kitajskih izhodnih NTI-jev za zagotavljanje neposrednih učinkov (zlasti pobuda En pas, ena cesta, (»Belt and Road Initiative«) v državah EU potrjuje, da so le te lahko finančna alternativa, ki je zanimiva za gospodarsko in demokratično manj razvite članice EU ter njihovo pomembno kvalitativno, a zanemarljivo kvantitativno moč; in (4) s kritičnim diskursom je ugotovljeno, da kitajske izhodne NTI pomembno vplivajo na kitajske inovacije, kar lahko potencialno izboljša podobo Kitajske.
|