izpis_h1_title_alt

Analiza tribološkega in hidravličnega testiranja drsniškega hidravličnega ventila : diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo - Projektno aplikativni program
ID Požek, Žan (Avtor), ID Majdič, Franc (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Polajnar, Marko (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (4,70 MB)
MD5: 27074AC191440593904C87EB6B7D73E3

Izvleček
Potni ventili so običajno drsniškega tipa, kar pomeni, da krmilni bat znotraj ventila drsi po izvrtini v ohišju, pri tem pa se pojavljajo trenje, obraba in notranje puščanje. Ker je ohišje običajno mehkejše od bata znotraj ventila, se znaki obrabe začnejo kazati ravno na njem. Namen naloge je bil, da s pomočjo triboloških in hidravličnih raziskav določimo optimalen materialni par za bat in ohišje, da bo ventil v praksi imel čim daljšo uporabno dobo. Bat je izdelan iz visokokakovostnega konstrukcijskega jekla 42CrMo4, ohišje ventila pa iz C45, 42CrMo4 in avtomatnega jekla 11SMn30 z različnimi hrapavostmi izvrtin. Pri triboloških raziskavah smo izvedli teste z metodo »trn na disk«, pri hidravličnih raziskavah pa smoizvedli trajnostne teste. Pri triboloških testih sta bila merjena koeficient trenja in specifična obraba, pri hidravličnih testih pa notranje puščanje ventilov in tlaki. Na podlagi rezultatov merjenih veličin je bil izbran najbolj primeren materialni par.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:obraba, tribologija, hidravlika, trenje, hidravlični potni ventili
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik:[Ž. Požek]
Leto izida:2024
Št. strani:XX, 52 str.
PID:20.500.12556/RUL-160850 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:532:539.375.6:621.646.2(043.2)
COBISS.SI-ID:211144707 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:05.09.2024
Število ogledov:100
Število prenosov:36
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analisys of tribological and hydraulic testing of hydraulic spool valve
Izvleček:
Directional valves are usually a spool type, which means, that the spool inside the valve is sliding through the bore in the valves housing. In doing so friction, wear and leakage occur. Because the housing is usually softer than the spool inside the valve, signs of wear typically begin to appear on it. The purpose of the research was to determine the optimal material pair for the spool and housing through tribological and hydraulic research, so that the valve would have the longest possible lifespan in practice. The piston is made of high-quality structural steel 42CrMo4, while the valve housings are made of C45, 42CrMo4, and free-cutting steel 11SMn30 with different bore roughness levels. In the tribological research, we conducted tests using the pin-on-disc method, while in the hydraulic research, we performed durability tests. In the tribological tests, the coefficient of friction and specific wear were measured, while in the hydraulic tests, the internal leakage of the valves and pressures were measured. Based on the results of the measured parameters, the most suitable material pair was selected.

Ključne besede:wear, tribology, hydraulics, friction, hydraulic spool valves

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj