izpis_h1_title_alt

3D modeliranje slovenskih bajeslovnih bitij za uporabo v obogateni resničnosti
ID Slokar, Gaja (Avtor), ID Gabrijelčič Tomc, Helena (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (25,72 MB)
MD5: 6D71E3E6F72F2D1256D917A766A63E94

Izvleček
Namen diplomskega dela je bil ustvariti interpretativno vsebino, ki bi pripomogla k ohranjanju nesnovne kulturne dediščine. Diplomsko delo vključuje analizo slovenske mitologije za izdelavo 3D modeliranih in animiranih bajeslovnih bitij za prikaz v obogateni resničnosti. Teoretični del obravnava tri glavna področja. Prvo poglavje pokriva tehnologijo obogatene resničnosti s poudarkom na obogateno resničnost na mobilnih napravah. Drugo poglavje je osredotočeno na nesnovno kulturno dediščino in prikazuje analizo slovanske mitologije na slovenskem območju, pri čemer je glavni literaturi vir knjiga »Supernatural beings from Slovenian myth and folktale« avtorice Monike Kropej. V eksperimentalnem delu smo za izdelavo uporabili tablico in prenosni računalnik ter programsko opremo Procreate za ilustracijo, Blender za 3D modeliranje in Unity za vstavljanje 3D modelov v obogateno resničnost. Proces dela je obsegal številne korake. Začeli smo s snovno analizo knjige in skiciranjem Škopnika, Duše otrok in Pasjeglavke z upoštevanjem njihovega opisa in značilnosti. Na podlagi skic smo like ilustrirali in 3D modelirali. Predzadnji korak je bil animiranje njihovega značilnega gibanja z namenom čim boljše interpretacije zapisanih opisov in upoštevanjem lastne interpretacije. Praktično delo smo končali s tremi ločenimi 3D animiranimi modeli, ki smo jih vstavili v obogateno resničnost s poudarkom na uporabi z mobilnim telefonom. Glavni namen smo dosegli z upodobitvijo v obliki animacij Škopnika, Duše otrok in Pasjeglavke iz slovenske mitologije, ki se s tehnologijami obogatene resničnosti predvajajo na mobilnih napravah.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:obogatena resničnost, bajeslovna bitja, slovenska mitologija, 3D modeliranje, animacija
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Organizacija:NTF - Naravoslovnotehniška fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-160674 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:03.09.2024
Število ogledov:174
Število prenosov:51
Metapodatki:XML DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:3D modeling of Slovenian fairy tale beings for use in augmented reality
Izvleček:
The thesis aimed to create intertextual content that would contribute to the preservation of intangible cultural heritage. The thesis includes an analysis of Slovenian mythology to create 3D-modelled and animated mythological creatures for augmented reality. The theoretical part deals with three main areas. The first chapter covers augmented reality with a focus on mobile augmented reality solutions. The second chapter focuses on intangible cultural heritage and presents an analysis of Slavic mythology in the Slovenian territory, where the main source of literature is the book "Supernatural Beings from Slovenian Myth and Folktale" by Monika Kropej. In the experimental part, we used a tablet and a laptop, as well as Procreate for illustration, Blender for 3D modelling and Unity for embedding 3D models in augmented reality. The work process involved many steps. We started with a material analysis of the book and sketching of Škopnik, the soul of dead children and the Doghead, considering their descriptions and characteristics. Based on the sketches, we illustrated, and 3D modelled the characters. The penultimate step was to animate their characteristic movement to best interpret the written descriptions and considering our interpretation. We finished the practical work with three separate 3D animated models, which we put in augmented reality with a focus on mobile phone use. The main purpose was achieved by rendering animations of Škopnik, the soul of dead children and the Doghead from Slovenian Mythology, which are played back on mobile devices using augmented reality technologies.

Ključne besede:Augmented reality, mythological creatures, Slovenian mythology, 3D modelling, animation

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj