izpis_h1_title_alt

Self-evaluation of speech and language therapists on their competence in cooperation with parents in Slovenia and North Macedonia
ID Novšak Brce, Jerneja (Avtor), ID Žolgar, Ingrid (Avtor), ID Kogovšek, Damjana (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (290,88 KB)
MD5: BC023FD7C4A487CA4B5059CA4CD5CC7D
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/1535 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Based on the analysis of the available literature, the competence of cooperation with parents can be defined as a construct of knowledge, skills, and attitudes that enables speech and language therapists to collaborate successfully with parents of children in therapy. This study aims to examine how speech and language therapists from Slovenia and North Macedonia assess their knowledge and skills necessary for cooperation with parents and what their attitudes are in general regarding the involvement of parents in speech and language therapy. For the purpose of the study, a questionnaire was developed to measure the competence of cooperation between speech and language therapists and parents in a sample of 110 speech and language therapists, including 62 speech and language therapists from Slovenia and 48 from North Macedonia. The results show that there were differences between Slovenian and North Macedonian speech and language therapists in self-assessed attitudes towards parental involvement but no differences in the domain of knowledge and skills. The interaction of country and years of work experience is significant for the knowledge domain. Attitudes about cooperation with parents are not affected by years of work experience, area of work, or additional professional training; only the country where the SLTs work has an impact. The competence of collaboration between speech and language therapists and parents varies between the two countries, but there is space for improvement in each domain. The findings of this study may provide a starting point for further research on the competence of cooperation between speech and language therapists and parents.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:cooperation with parents, professional characteristics, speech and language therapists, knowledge, skills, attitudes
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 171-196
Številčenje:Vol. 14, no. 2 (varia issue)
PID:20.500.12556/RUL-159633 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:376
ISSN pri članku:1855-9719
DOI:10.26529/cepsj.1535 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:157504771 Povezava se odpre v novem oknu
Avtorske pravice:
Podatek o licenci CC-BY 4.0 je naveden na spletni strani revije (https://www.cepsj.si/index.php/cepsj/about). (Datum opombe 16. 7. 2024)
Datum objave v RUL:16.07.2024
Število ogledov:18
Število prenosov:1
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:CEPS journal : Center for Educational Policy Studies Journal = revija Centra za študij edukacijskih strategij
Založnik:Pedagoška fakulteta, Univerza v Ljubljani
ISSN:1855-9719
COBISS.SI-ID:252707584 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Naslov:Samoocena logopedov o lastni usposobljenosti za sodelovanje s starši v Sloveniji in Severni Makedoniji
Izvleček:
Na podlagi analize dostopne literature lahko kompetenco sodelovanja s starši opredelimo kot konstrukt znanja, spretnosti in stališč, ki logopedom omogoča uspešno sodelovanje s starši otrok v terapiji. Namen te študije je ugotoviti, kako logopedi iz Slovenije in Severne Makedonije ocenjujejo svoje znanje in spretnosti, potrebne za sodelovanje s starši, ter kakšna so njihova splošna stališča do vključevanja staršev v logopedsko terapijo. Za namen študije je bil razvit vprašalnik za merjenje kompetenc sodelovanja med logopedi in starši na vzorcu 110 logopedov, od tega 62 logopedov iz Slovenije in 48 iz Severne Makedonije. Izsledki kažejo, da so med slovenskimi in severnomakedonskimi logopedi obstajale razlike v samoocenjenih stališčih do sodelovanja staršev, ni pa bilo razlik na področjih znanja in spretnosti. Interakcija države in števila let delovnih izkušenj je pomembna za področje znanja. Na stališča o sodelovanju s starši ne vpliva število let delovnih izkušenj, področje dela ali dodatno strokovno usposabljanje; vpliva le država, v kateri logopedi delajo. Usposobljenost za sodelovanje med logopedi in starši se med državama razlikuje, vendar so na vsakem področju še možnosti za izboljšave. Ugotovitve te študije so lahko izhodišče za nadaljnje raziskave o kompetenci sodelovanja med logopedi in starši.

Ključne besede:sodelovanje s starši, poklicne značilnosti, logopedi, znanje, spretnosti, stališča, govorna terapija

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj