izpis_h1_title_alt

Spodbujanje branja literarnih besedil kot vloga sodobne literarne kritike
ID Sitar, Danijela (Avtor), ID Zupan Sosič, Alojzija (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Matajc, Vanesa (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,54 MB)
MD5: CB7625B4A32643C63E2125D603F31E26
.docxDOCX - Priloga, prenos (33,13 KB)
MD5: A030DC690C14BF7DEAE133BE37F2170C

Izvleček
Magistrsko delo se ukvarja s sodobno literarno kritiko in njeno spodbudo k literarnemu branju. Najprej predstavim teorijo literarne kritike, njenega razvoja in modifikacije v sodobnosti, ki se deli predvsem na revialno in spletno kritiko. Predstavim koncepte literarnega branja, literarnega bralca in drugega branja. V drugem delu sem analizirala sto sodobnih literarnih kritik, od tega polovico revialnih in polovico spletnih. Analiza je pokazala, da spodbujanje branja preko literarne kritike ni dovolj izrazito, da bi lahko govorili o funkciji, pač pa zgolj o (slučajni) posledici kvalitetne kritike. V magistrskem delu ugotavljam, da je revialna kritika bolj kvalitetna, saj obravnava bolj zvrstno raznolika dela, jih bolj raznoliko vrednoti, jih večkrat primerja z drugimi literarnimi teksti, prav tako prinaša več argumentov kot spletna kritika.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:empirična literarna veda, literarna kritika, literarno vrednotenje, branje, bralna kultura
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Organizacija:FF - Filozofska fakulteta
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-159575 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:12.07.2024
Število ogledov:38
Število prenosov:7
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Fostering Literary Text Reading: The Role of Contemporary Literary Criticism
Izvleček:
The main aim of the master's thesis is to examine the role of contemporary literary criticism in fostering literary text reading. The first part of the thesis establishes the theory of literary criticism, its development, and modifications in modern times, which are primarily divided into print and online criticism. Additionally, the concepts of literary reading, the literary reader, and other forms of reading are developed. The second part of the thesis focuses on the analysis of one hundred contemporary literary criticisms, half of which are from print sources and half from online sources. The analysis shows that the encouragement of reading through literary criticism is not sufficiently distinct to be considered a function but rather a (coincidental) consequence of quality criticism. A key finding of the thesis is that print criticism offers a higher quality of analysis than online criticism, as it deals with a wider range of genres, evaluates them more diversely, consistently compares reviewed works to other relevant texts, and provides more arguments than online criticism.

Ključne besede:empirical literary studies, literary criticism, literary evaluation, reading, reading culture

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj