Coworking prostori predstavljajo vmesno pot med samostojnim podjetniškim življenjem in »standardnim« pisarniškim okoljem, kjer ljudje delajo sami, a skupaj. Exchange, osrednji coworking prostor te raziskave, je bil ustanovljen leta 2009 po finančni krizi leta 2008, ki je številne 'kreativne delavce' spodbudila k podjetniški karieri.
Pandemija Covid-19 je sprožila vprašanje, kako se je odnos ljudi do coworking prostorov in skupnosti v njih spremenil po mesecih zaprtja v njihovih domovih in domačih pisarnah? Ker so bili glavni razlogi za pridružitev prostorom CW za ljudi, s katerimi sem se pogovarjal v Dublinu, družabnost, delo ob drugih in šele nato potencialne službene vezi, je to pomenilo, da je prekinitev teh vsakodnevnih stikov, spremenilo način, na katerega so ljudje ustvarjali skupnost in prostor v CW-jih. Da bi to lahko raziskala, sem večino terenskega dela opravila v dublinskem Fumbally Exchange, neprofitnem coworking prostoru, ki deluje od leta 2009, ki se je od takrat tudi dvakrat preselil (leta 2014 in 2019).
De Peuter et al. (2017) so že izpostavili, da CWs obstaja v napetosti med spodbujanjem negotovih delovnih pogojev (prekarnosti) in zoperstavljanja proti negativnim učinkom le tega. CW-ji po eni strani naturalizirajo prekarno delo, po drugi pa ustvarjajo občutek skupnosti, ki nasprotuje negativnim posledicam nove ekonomije, skozi dogodke, vsakodnevne pogovore in medsebojno pomočjo. Pri Fumbally-u je pomemben del občutka pripadnosti predstavljala tudi navezanost na kraj, na kar so na svoj način vplivale dve selitvi (leta 2014 in 2019) in Covi-19 pandemija. Čeprav organizacija svoje identitete ni vezala na nobeno od treh lokacij, se je med rednimi člani še vedno razvil občutek navezanosti zaradi prisotnosti drugih ljudi, vizualnih in zvočnih elementov (kot so rastline ali šum v pisarni), lokacije v središču mesta in njihovo sodelovanje pri ustvarjanju občutka mesta na vsaki lokaciji.
Na koncu pokažem, kako je vloga etnografskega dela dokazala pomen občutenja kraja in navezanosti na kraj za izkušnjo skupnosti in pripadnosti članov v Fumbally-u, tudi ko je bilo glavno prepričanje, da je identiteta organizacije in skupnosti neodvisna od trenutne lokacije. »Hiše« Fumbally-a so delovale kot medij vsakodnevnih povezav, klepetov in dogodkov, ki so ljudem omogočali ustvarjanje globljih medsebojnih vezi in posledično ustvarjanje ali poglabljanje občutka skupnosti.
|