izpis_h1_title_alt

Odzivanje vzgojiteljic na pootročeni govor v predšolskem obdobju : diplomsko delo
ID Zore, Tajda (Avtor), ID Petek, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (1,03 MB)
MD5: 5CC6E4583A89DBF1E4FDB6ECA8C06E80

Izvleček
V diplomski nalogi obravnavam pootročeni govor, njegovo rabo v vrtcu in odzive vzgojiteljic. V teoretičnem delu je najprej splošno zapisano nekaj o govoru in jeziku. Predstavljen je razvoj govora v predšolskem obdobju in vloga staršev ter drugih odraslih oseb pri razvijanju le-tega. Osrednje poglavje diplomskega dela predstavlja poglavje pootročenega govora. Predstavila sem rabo pootročenega govora, značilnosti, negativne in pozitivne učinke ter pristop odraslih oseb pri pravilni rabi govora. V empiričnem delu sem raziskovala, kako se strokovni delavci v vrtcu odzivajo na pootročeni govor, ki ga otroci »prinesejo« od doma. Raziskavo sem izvedla tako, da sem intervjuvala 10 vzgojiteljic. Ugotovila sem, da se vse vzgojiteljice odzivajo na pootročeni govor otrok in jih usmerjajo k pravilni rabi govora. Če je raba pootročenega govora pri določenemu otroku prevelika, o tem seznanijo starše in jim predstavijo različne rešitve, kako se temu izogniti. Prav tako se odzivajo na pootročeni govor, ki ga zasledijo same pri sebi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Razvoj otroškega govora, Predšolska vzgoja, razvoj govora, pootročeni govor, pravilna raba govora, odzivanje vzgojiteljic.
Vrsta gradiva:Diplomsko delo/naloga
Tipologija:2.11 - Diplomsko delo
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:T. Zore
Leto izida:2024
Št. strani:70 str.
PID:20.500.12556/RUL-158911 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:373.2(043.2)
COBISS.SI-ID:200212483 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.06.2024
Število ogledov:89
Število prenosov:9
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Pre-school teachers' reactions to infant- directed speech in the preschool period
Izvleček:
In my dissertation, I explore child-directed speech, its implementation in kindergarten settings, and educators' responses to it. The theoretical section initially provides a general overview of speech and language. It discusses the development of speech in the preschool years and the role of parents and other adults in this development. The main chapter of the dissertation is dedicated to child-directed speech, detailing its usage, characteristics, and both its negative and positive impacts, as well as how adults should properly engage with it. In the empirical section, I examined how professional staff in kindergartens respond to child-directed speech that children bring from home. This research was conducted through interviews with ten preschool teachers. The findings indicate that all interviewed teachers actively respond to the child-directed speech used by children, directing them towards proper speech usage. If a child's use of child-directed speech is excessive, they notify the parents and offer various strategies to mitigate it. Additionally, they also monitor and adjust their own use of child-directed speech.

Ključne besede:Speech development, child-directed speech, correct speech usage, preschool teachers' response.

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj