izpis_h1_title_alt

Analiza toplotnih vplivov okolja na mostove grajene po tehnologiji nateznih trakov : magistrsko delo
ID Kogovšek, Ema (Avtor), ID Čas, Bojan (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Pečenko, Robert (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,99 MB)
MD5: 39EB3CBC8076CBD8E17EF07693FB234C

Izvleček
Mostovi grajeni po tehnologiji nateznih trakov so inovativne konstrukcije, ki združujejo estetiko in funkcionalnost. Odlikuje jih sposobnost premoščanja velikih razponov brez vmesnih podpornih stebrov ter majhno razmerje med višino prekladne konstrukcije ter razponom mostu. Njihova konstrukcijska zasnova temelji na nosilnem sistemu, kjer so prednapeta armiranobetonska plošča, nosilni kabli in kabli za prednapenjanje združeni v enoten natezni sistem. Preko prednapete armiranobetonske plošče se obtežbe prenašajo na krajne podporne konstrukcije. Armiranobetonska plošča predstavlja tudi dobro zaščito kablov pred neugodnimi atmosferskimi vplivi, prednapetje pa zagotavlja togost nosilne prekladne konstrukcije. Kljub tankemu prečnemu prerezu prekladne konstrukcije mora biti temeljenje tovrstnih mostov zasnovano za prenos velikih nateznih sil v okolna temeljna tla. Gradnja teh konstrukcij zahteva skrbno načrtovanje in natančno izvedbo. V nasprotju s številnimi armiranobetonskimi konstrukcijami, kjer je mogoče toplotne vplive okolja ter krčenje in lezenje betonov praktično zanemariti ali pa upoštevati na poenostavljen način, je pri teh konstrukcijah potrebno tem vplivom posvetiti vso potrebno pozornost. V nalogi smo se posvetili raziskavi toplotnih vplivov na obnašanje mostov grajenih po tehnologiji nateznih trakov, s poudarkom na analizi vplivov temperature okolja med njihovo gradnjo. V nalogi smo, s pomočjo programskega okolja Sofistik 2023, obravnavali prekladne konstrukcije nateznih trakov, pri čemer smo predpostavili, da so te nepodajno, torej togo vpete v krajne opornike. Pri tem smo ugotovili, da ima temperatura okolja med gradnjo izjemen vpliv na premike konstrukcije ter na njeno napetostno in deformacijsko stanje. Raziskave teh vplivov zagotovo prispevajo k boljšemu razumevanju tovrstnih konstrukcijskih sistemov, pripomorejo pa tudi k zagotavljanju njihove večje varnosti, stabilnosti ter uporabnosti v njihovi predvideni življenjski dobi.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:gradbeništvo, magistrska dela, GR, most, natezni trak, most za pešce in kolesarje, predizdelani elementi, prednapenjanje, analiza, toplotni vplivi okolja, SOFiSTIK
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[E. Kogovšek]
Leto izida:2024
Št. strani:XIII, 77 str.
PID:20.500.12556/RUL-158833-63822ff5-f597-4f56-c8d9-99dea930d843 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:004.761:624.21.03(043.3)
COBISS.SI-ID:199627011 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:21.06.2024
Število ogledov:36
Število prenosov:10
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Analysis of thermal environmental effects on stress ribbon pedestrian bridges : master thesis
Izvleček:
Stress ribbon bridges are innovative structures that elegantly blend aesthetics and functionality. Their defining characteristics include their slenderness and the ability to span large distances without the need for traditional support pillars. These bridges employ a unique technology that integrates the reinforced concrete slab, bearing tendons and prestressing tendons into a single tension system. The concrete slab not only transfers the load but also protects the cables, while prestressing provides stiffness to the structure. Despite the thin cross-section of the superstructure, the foundations are designed to transfer large tensile forces into the surrounding foundation soils. The construction of these structures requires careful planning and precise execution. Unlike many reinforced concrete structures, where the thermal effects of the surrounding environment and the shrinkage and creep of concrete can be practically ignored or taken into account in a simplified way, these structures require comprehensive consideration of these effects. In the thesis, we focused on the research of thermal effects on the behaviour of stress ribbon bridges, with an emphasis on the analysis of the effects of ambient temperature during their construction. Using the Sofistik 2023 software environment we dealt with the stress ribbon superstructures, assuming that they are rigidly supported. We found that the environmental temperature during construction has a significant impact on the displacements of the structure and on its stress – strain state. Research of these effects certainly contributes to a better understanding of such structural systems and helps to ensure their greater safety, stability, and usability in their intended lifespan.

Ključne besede:civil engineering, master thesis, stress ribbon bridge, pedestrian bridge, prefabricated elements, prestressing, analysis, thermal environmental effects, SOFiSTIK

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj