Prispevek analizira, kako novinarji slovenskih (spletnih) medijev dojemajo podnebno krizo in poročajo o njej. S kvalitativno analizo poglobljenih intervjujev ponuja vpogled v stališča, zaznave in motivacijo izbranih slovenskih novinarjev in urednikov pri poročanju o podnebnih spremembah ter nove vpoglede v novinarsko prakso in okoljsko novinarstvo v Sloveniji z vidika posebnosti in kontekstualnih dejavnikov, ki lahko vplivajo na poročanje o ekstremnih vremenskih dogodkih in pod-nebnih spremembah. Rezultati kažejo, da so okoljske in podnebne teme v slovenskih medijih premalo zastopane, obravnavane pa so v skladu z dejavniki objavljanja in všečnosti javnosti ter marketinškimi neoliberalnimi pritiski po prodaji novic in ustvarjanju dobička. Takšna komercializacija in popularizacija okoljskega novinarstva bi lahko vodila v pasivnost občinstva, saj ne mobilizira zavedanja javnosti, temveč predstavlja okoljsko temo kot le še eno zgodbo v medijih. Pomanjkanje analitične poglobljenosti, kritičnega problematiziranja, širše kontekstualizacije podnebnih sprememb ter povzdigovanje novinarskih norm dramatizacije, eventizacije, novosti in personalizacije, namreč onemogočajo celostno dojemanje problema.
|