To je raziskava, ki preučuje, kako Volodimir Zelenski mobilizira emocije in populistično retoriko
za komuniciranje s politiki in s prebivalci in prebivalkami Ukrajine. Teza si prizadeva odgovoriti
na dve ključni vprašanji: (1) kako se emotivno sporočanje Zelenskega razlikuje med ciljnimi
občinstvi politikov in Ukrajincev; in (2) kaj zaznamuje populistično komunikacijo v času vojne.
Teoretični del dela raziskuje emotivne nagovore v populistični komunikaciji (sovraštvo, jeza,
strah, ljubezen in upanje), hkrati pa zagotavlja zgodovinski kontekst rusko-ukrajinske vojne. Za
odgovor nanje je bilo z namenskim vzorčenjem izbranih 80 govorov, ki jih je Zelenski izrekel med
februarjem 2022 in aprilom 2023. Govore smo analizirali s pomočjo avtomatiziranega NRC
leksikona in analize LDA. Zaključki razkrivajo rezultate, ki nasprotujejo obstoječim raziskavam
populističnega komuniciranja: (1) Zelenski daje prednost pozitivnemu emotivnemu sentimentu,
nasprotno negativnemu sentimentu, ki pogosto zaznamuje populistično komuniciranje; in (2)
uporablja bolj emotivni ton pri nagovarjanju politikov v primerjavi z Ukrajinci. Te nove ugotovitve
so še posebej pomembne, saj zapolnjujejo vrzel v literaturi o populističnem komuniciranju v času
vojne. (3) Zaupanje in strah sta najbolj izraziti emociji. Vendar pa strah prevladuje pri naslavljanju
Ukrajincev v prvem letu, zamenja ga zaupanje v drugem letu vojne. Nasprotno pa je zaupanje
dosledno pri nagovarjanju politikov. Ta raziskava zapolnjuje vrzel med populizmom in
komuniciranjem v kriznih razmerah, prikazuje, kako Zelenskijeva komunikacijska strategija
prispeva k doseganju njegovih ciljev, bodisi da gre za združevanje državljanov ali pridobivanje
materialne podpore politikov.
|