izpis_h1_title_alt

VPLIV MOTEČIH DEJAVNIKOV NA OBREMENITEV ČASTNIKA V STRAŽI MED SIMULACIJO MANEVRA IZOGIBANJA
ID Žagar, Dejan (Avtor), ID Dimc, Franc (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu, ID Košir, Andrej (Komentor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (5,53 MB)
MD5: 400AE21B558DA11B0F26304AC9E7C3D2

Izvleček
Na ladji je častnik v krovni službi (ang. Officer On Watch (OOW)) oseba, ki ima poleg drugih predpisanih nalog tudi osnovno dolžnost, da med stražo na poveljniškem mostu, od koder ima pregled nad inštrumenti in okolico, varno upravlja s plovilom. Varnost plovbe zagotavlja dosledno upoštevanje pomorskih pravil, (ang. Collision Regulation (COLREG)), kjer so zbrana in opisana izogibanja plovil v tipičnih okoliščinah, skupaj s priporočili, kot je na primer minimalna razdalja med potencialno nevarnimi plovili (ang. Closest Point to Approach (CPA)), ko varnost plovbe v danih pogojih postane ogrožena. Dodatne naloge med delovnim časom, ki nimajo neposredne zveze z navigacijo, povečujejo delovno obremenitev uporabnika, kar stroka obravnava kot obremenjujočo okoliščino. Namen raziskave je pregled raziskovalnega področja in možnosti merjenja psihofizioloških parametrov udeleženca med manevrom izogibanja v navtičnem simulatorju. Glavni cilj je raziskati načine zajema podatkov skupaj z njihovo interpretacijo med simuliranim manevrom izogibanja nevarnostim med plovbo. Potencialno nevarne navigacijske napake, znane kot Human Erroneous Action (HEA), povzročajo prekomerne obremenitve, ki jih običajno povezujejo z vzroki za incidente na morju. Dizajn eksperimenta vključuje dva tipična sklopa plovbe: navigacijo in manevriranje. V prvem sklopu sodelujejo izkušeni poveljniki (N=5), v drugem pa piloti (N=8) ter študenti (N=8). Vsak sklop vsebuje kontrolno in eksperimentalno fazo meritve, kjer z večsenzorsko biometrično zapestnico merimo psihofiziološki odziv udeležencev glede na prisoten moteč dejavnik. Opazovane telesne značilke so srčni utrip, prevodnost kože in povprečna vrednost krvi v tkivu, katerih vrednosti nato primerjamo s posameznimi fazami meritve, iz česar sklepamo o intenziteti telesnega odziva, kar nakazuje na obremenitev udeleženca. Statistična orodja se uporabljajo za vizualizacijo podatkov in ovrednotenje vpliva posameznih parametrov, ki se običajno pojavijo bodisi med manevrom preprečevanja trčenja, ko je bil častnik izpostavljen motečim dejavnikom, bodisi med stanjem povečane pozornosti med vplutjem v pristanišče. Rezultati kažejo na značilne telesne odzive med simulacijami zahtevnejšega manevra, kar podaljšuje reakcijski čas in s stališča varnosti navigacije nakazuje na potencialno nevaren odziv. Načrtovanje eksperimenta je zahtevno zaradi omejitev simulatorja, tipa simulirane navigacije in vrste uporabljenega senzorja. Po skrbnem preučevanju razpoložljive literature smo predstavili izvirno eksperimentalno zasnovo z uporabo neinvazivnih biometričnih senzorjev.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:Biometrične meritve, človeški faktor, navtični simulator, moteči dejavnik
Vrsta gradiva:Doktorsko delo/naloga
Organizacija:FPP - Fakulteta za pomorstvo in promet
Leto izida:2024
PID:20.500.12556/RUL-155580 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:06.04.2024
Število ogledov:41
Število prenosov:7
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:INFLUENCE OF DISTURBING FACTORS ON THE WORKLOAD OF THE OFFICER ON WATCH DURING A COLLISION AVOIDANCE SIMULATION
Izvleček:
An Officer on Watch (OOW) is a person aboard the vessel who, besides classical and typical officers' duties, has the basic duty to safely navigate the ship. Positioned on the bridge, he oversees the vessel's route by monitoring and interpreting instrumental data with situational awareness around the ship's vicinity. The safety of navigation ensures compliance with maritime rules COLREG, where the collision avoidance in typical circumstances is described, together with recommendations such as the minimum distance between vessels - closest point to approach (CPA), when the safety of navigation in given conditions becomes endangered. Additional tasks during the watch, which are not directly related to navigation, increase the officer's workload, which is considered a demanding workload circumstance. The aim of the dissertation is to review the research area and the possibility of measuring the participant's psycho physiological parameters during the avoidance maneuver in a nautical simulator. The main objective is to investigate the methods of data acquisition together with their interpretation during simulated collision avoidance maneuvering. Potentially dangerous navigational errors, known as human erroneous action (HEA), cause excessive workload, which is commonly associated with the causes of incidents at sea. The design of the experiment includes two typical sets of navigation: navigation and maneuvering. Experienced captains (N=5) participate in the first set, and marine pilots (N=8) and students (N=8) in the second set. Each set contains a control and experimental measurement phase, where the psychophysiological response of the participants is measured with a multi-sensor biometric bracelet in relation to the disturbing factor. The observed physical characteristics are the heart rate (HR), electro-dermal activity (EDA), and the blood volume pulse (BVP). The values are then compared with the individual phases of the measurement, from which we can conclude about the intensity of the physical response, which indicates the participant's workload. Statistical tools are used to visualize data and evaluate the influence of individual parameters, which usually occur either during a collision avoidance maneuver when the officer is exposed to the disturbing factor or during a state of increased attention and situational awareness during the port approaching phase. The results show increased body responses during the demanding phase, which prolong the reaction time. Thus, from the point of view of navigation safety, increases the potential odds for navigational error. The experimental design is challenging due to the limitations of the simulator, the type of simulated navigation, and the type of sensor used. After a careful study of the available literature, an original experimental design using non-invasive biometric sensors is proposed.

Ključne besede:Biometrical measurement, human erroneous action, marine simulator, disturbing factor

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj