izpis_h1_title_alt

Ekonomska upravičenost investicije v baterijski hranilnik za namen zniževanja koničnih moči
ID Pavelić, Luka (Avtor), ID Berlec, Tomaž (Mentor) Več o mentorju... Povezava se odpre v novem oknu

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (3,13 MB)
MD5: 9C1CE75FC6D2608E2BA81F08382431D9

Izvleček
S prehodom v ogljično nevtralno družbo in širjenjem elektromobilnosti, se širi tudi infrastruktura za polnjenje vozil na električni pogon. Predvsem na obremenjenih tranzitnih poteh se hitro širijo tudi izredno zmogljive ultra hitre polnilnice, ki omogočajo hitro polnjenje električnih vozil. Hitro polnjenje vozil na električni pogon je ključni vidik razvoja sodobne mobilnosti, vendar je njegova učinkovitost močno odvisna od različnih dejavnikov. Dinamika hitrega polnjenja ni konstantna, saj ustvarja konice porabe moči, kar lahko predstavlja pomembno obremenitev za elektroenergetsko omrežje. V prizadevanju za optimizacijo in zmanjšanje teh konic smo raziskali uporabo baterijskih hranilnikov električne energije. V nalogi smo preučili način obračunavanja omrežnine in s pomočjo različnih metod preverili ekonomsko upravičenost investicije v baterijski hranilnik za namen zniževanja koničnih moči. Analize so pokazale, da zaradi visoke začetne investicije, investicija v baterijski hranilnik v kombinaciji z ultra hitrimi polnilnicami za zniževanje koničnih moči ni upravičena.

Jezik:Slovenski jezik
Ključne besede:ekonomska upravičenost, baterijski hranilnik, elektromobilnost, hitre polnilnice, konična moč
Vrsta gradiva:Magistrsko delo/naloga
Tipologija:2.09 - Magistrsko delo
Organizacija:FS - Fakulteta za strojništvo
Kraj izida:Ljubljana
Založnik:[L. Pavelić]
Leto izida:2024
Št. strani:XX, 57 str.
PID:20.500.12556/RUL-155372 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:629.331-83:621.352:51-3(043.2)
COBISS.SI-ID:191681283 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:28.03.2024
Število ogledov:61
Število prenosov:71
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Sekundarni jezik

Jezik:Angleški jezik
Naslov:Economic feasibility study of investing in battery storage for the purpose of reducing peak power
Izvleček:
With the transition to a carbon-neutral society and the increasing adoption of electromobility, the infrastructure for charging electric vehicles is also expanding. Particularly on busy transit routes, highly powerful ultra-fast charging stations, which enable rapid vehicle charging, are rapidly spreading. Fast charging of electric vehicles is a key aspect of the development of modern mobility, but its efficiency is heavily dependent on various factors. The dynamics of fast charging are not constant, as it generates peaks in power consumption, which can pose a significant burden on the electrical grid. In an effort to optimize and reduce these peaks, we have explored the use of battery energy storage systems. In our study, we examined the method of calculating network fees and, through various methods, assessed the economic feasibility of investing in a battery storage system for the purpose of reducing peak power demand. The analyses revealed that due to the high initial investment, the combination of a battery storage system with ultra-fast charging stations for peak power reduction is not justifiable.

Ključne besede:economic feasibility, battery storage, electromobility, fast charging stations, peak power

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj