Učbeniki imajo osrednjo vlogo pri poučevanju in učenju kemije in predstavljajo predvideni učni načrt za kemijo na nacionalni ravni. Prispevek se osredinja na analizo predvidenega učnega načrta za kemijo, kot ga predstavljajo vizualne reprezentacije in aktivnosti za učence oz. dijake v učbeniških setih v povezavi z vsebinskimi sklopi nacionalnega učnega načrta za kemijo za osnovno in srednjo šolo. Analiza, ki je vključevala s strani nacionalnih predstavnikov potrjene učbeniške komplete za šolsko leto 2021/2022, temelji na šestih osnovnih usmeritvah kemijskega učnega načrta, ki jih je opredelil Eilks s sodelavci. Rezultati so pokazali, da v analiziranih slovenskih učbeniških kompletih za kemijo tako za osnovno kot za srednjo šolo pri večini vsebinskih sklopov prevladuje usmerjenost v strukturo discipline, prisotna pa je tudi usmerjenost v vsakdanje življenje. Za namen izboljšanja relevantnosti učbeniških kompletov za učence je potrebno preseči trenutno redko prisotnost usmerjenosti v zgodovino kemije, okolje, tehnologijo in industrijo ter socio-naravoslovni kontekst, npr. z vključevanjem večje interakcije kemije, tehnologije in družbe. Dragoceno bi bilo, če bi nadaljnje raziskave naslavljale predvideni učni načrt za kemijo tudi z bolj celostnega vidika.
|