izpis_h1_title_alt

Textbook sets through the perspective of the orientation of the intended chemistry curriculum for primary and secondary schools
ID Hrast, Špela (Avtor), ID Ferk Savec, Vesna (Avtor)

.pdfPDF - Predstavitvena datoteka, prenos (540,97 KB)
MD5: 3661236092703CF6D53DC50BB8D3360B
URLURL - Izvorni URL, za dostop obiščite https://acsi-journal.eu/index.php/ACSi/article/view/8628 Povezava se odpre v novem oknu

Izvleček
Textbooks have a central role in chemistry education and represent the intended chemistry curriculum at the national level. This paper focuses on analysing the intended chemistry curriculum as represented by the visual representations and the activities for students in the textbook sets in relation to the topics of the Slovenian National Chemistry Curric-ulum both at the primary and secondary school levels. The analysis involved all textbook sets approved by the national representatives for the 2021/2022 school year. The results revealed that in most of the curriculum topics in the analysed Slovenian chemistry textbook sets, the curriculum orientation structure of the discipline prevails and the everyday life orientation is present for both primary and secondary schools. To improve the relevance of the textbook sets for students, the currently rare presence of history of chemistry,environmental orientation,and technology and industry orientation and the lack of the use of socio-scientific orientation should be overcome. It would be valuable if further studies in textbook sets would also address the intended chemistry curriculum from a more holistic perspective.

Jezik:Angleški jezik
Ključne besede:intended chemistry curriculum, curriculum orientation, activity for students, visual representation, chemistry textbook set
Vrsta gradiva:Članek v reviji
Tipologija:1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija:PEF - Pedagoška fakulteta
Status publikacije:Objavljeno
Različica publikacije:Objavljena publikacija
Leto izida:2024
Št. strani:Str. 143-160
Številčenje:Vol. 71, no. 1
PID:20.500.12556/RUL-155255 Povezava se odpre v novem oknu
UDK:37.091.6:54
ISSN pri članku:1580-3155
DOI:10.17344/acsi.2024.8628 Povezava se odpre v novem oknu
COBISS.SI-ID:189909251 Povezava se odpre v novem oknu
Datum objave v RUL:22.03.2024
Število ogledov:86
Število prenosov:11
Metapodatki:XML RDF-CHPDL DC-XML DC-RDF
:
Kopiraj citat
Objavi na:Bookmark and Share

Gradivo je del revije

Naslov:Acta chimica slovenica
Skrajšan naslov:Acta chim. slov.
Založnik:Slovensko kemijsko društvo, =Slovenian Chemical Society
ISSN:1580-3155
COBISS.SI-ID:21870085 Povezava se odpre v novem oknu

Licence

Licenca:CC BY 4.0, Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 Mednarodna
Povezava:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.sl
Opis:To je standardna licenca Creative Commons, ki daje uporabnikom največ možnosti za nadaljnjo uporabo dela, pri čemer morajo navesti avtorja.

Sekundarni jezik

Jezik:Slovenski jezik
Izvleček:
Učbeniki imajo osrednjo vlogo pri poučevanju in učenju kemije in predstavljajo predvideni učni načrt za kemijo na nacionalni ravni. Prispevek se osredinja na analizo predvidenega učnega načrta za kemijo, kot ga predstavljajo vizualne reprezentacije in aktivnosti za učence oz. dijake v učbeniških setih v povezavi z vsebinskimi sklopi nacionalnega učnega načrta za kemijo za osnovno in srednjo šolo. Analiza, ki je vključevala s strani nacionalnih predstavnikov potrjene učbeniške komplete za šolsko leto 2021/2022, temelji na šestih osnovnih usmeritvah kemijskega učnega načrta, ki jih je opredelil Eilks s sodelavci. Rezultati so pokazali, da v analiziranih slovenskih učbeniških kompletih za kemijo tako za osnovno kot za srednjo šolo pri večini vsebinskih sklopov prevladuje usmerjenost v strukturo discipline, prisotna pa je tudi usmerjenost v vsakdanje življenje. Za namen izboljšanja relevantnosti učbeniških kompletov za učence je potrebno preseči trenutno redko prisotnost usmerjenosti v zgodovino kemije, okolje, tehnologijo in industrijo ter socio-naravoslovni kontekst, npr. z vključevanjem večje interakcije kemije, tehnologije in družbe. Dragoceno bi bilo, če bi nadaljnje raziskave naslavljale predvideni učni načrt za kemijo tudi z bolj celostnega vidika.

Ključne besede:učbeniški kompleti, osnovne šole, srednje šole, kemija, učbeniki

Podobna dela

Podobna dela v RUL:
Podobna dela v drugih slovenskih zbirkah:

Nazaj